Terenska nastava 21. stoljeća

Terenska nastava 21. stoljeća

Radi se o nastavku programa popularizacije prirodnih znanosti i tehnologije koji je uspješno započet u 2018. godini te je pobudio medijski interes te interes obrazovnog sustava. Koordinator programa je udruga SURLA iz Samobora. Osim znanstvenika, u izvedbu programa bili su uključeni i studenti PMF-a Sveučilišta u Zagrebu, a za jednu od radionica (Micro:bit geo) dobivena je i Rektorova nagrada. Tijekom 2019. godine u planu je organizirati 6 radionica terenske nastave 21. stoljeća. Treba naglasiti i da sam projekt nije orijentiran isključivo na provedbu radionica za djecu osnovnoškolskog uzrasta, već se kroz njega izrađuju novi obrazovni programi koji se planiraju na različitim razinama implementirati u formalno ili neformalno obrazovanje. U okviru programa rezultati projekta će se prezentirati učiteljima u osnovnim školama s ciljem da se pojedine ideje implementirane u ovom projektu uvedu u redovitu nastavu. Izvanučionička odnosno terenska nastava smatraju se danas u Europskoj uniji najboljim i najučinkovitijim segmentima obrazovnog sustava. Stoga je i u Hrvatskoj potrebno znatno povećati broj sati terenske nastave u osnovnoj i srednjoj školi.


Samoborski muzej već 5. “Radionicom terenske nastave 21. stoljeća“ postaje mjesto, ne samo na karti Hrvatske, na kome se demonstriraju koncepti suvremenog obrazovanja u Europskoj uniji. Mali samoborski istraživači marljivo su dekodirali genetičke informacije koristeći micro:bit uređaje i time se upoznali sa svjetski značajnim i u hrvatskom obrazovanju slabo zastupljenim područjem suvremene znanosti – bioinformatikom. Genetski kod je temeljni skup pravila koja određuju razvoj, život i reprodukciju živih organizama. Razumijevanje genetskog koda može pridonijeti brojnim znanstvenim područjima. U medicini to su dijagnoza, liječenje i prevencija mnogih bolesti.

Radionicu su u subotu, 13. travnja 2019. vodili Emina Horvat Velić i Bruno Srezović Bijelić, studenti molekularne biologije na zagrebačkom PMF-u. Radionica je održana zahvaljujući doniranoj opremi Instituta za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) koji je već i prije dao značajnu potporu samoborskoj djeci kroz suradnju s udrugom SURLA, glavnim inicijatorom ovog i brojnih drugih događanja u Samoboru.

U pozadini „Terenske nastave 21. stoljeća u Samoborskom muzeju“ nalazi se vrlo značajna priča za hrvatsko obrazovanje i odgoj djece. Ono što je bitno u 21. stoljeću je da uz savladavanje temeljnih znanja i vještina za život, djecu treba od vrlo rane dobi dodatno usmjeriti i motivirati u pravcu novih zanimanja – zanimanja 21. stoljeća.
Treba imati na umu da će idućih desetljeća preko 50% zanimanja 20. stoljeća nestati i zamijeniti će ih nova zanimanja koja u većini zahtijevaju potpuno nova znanja i vještine. U preporukama Europske komisije još 2015. godine jasno je rečeno da stručnjaci iz pojedinih područja znanosti i tehnologije trebaju odmah uvoditi nedostajuće sadržaje i metode u europsko obrazovanje, od vrtića do fakulteta. Izbor tema treba biti takav da djecu informira o postojanju mnogih zanimljivih tema i izazovnih problema.

Više na http://www.radiosamobor.hr/2019/04/17/priprema-za-zanimanja-21-stoljeca/

 

Autor: webmaster FO
Popis obavijesti