CILJEVI PREDMETA: Upoznavanje osnovnog laboratorijskog pribora, aparatura, reagensa, tehnika rada i mjera opreza. Stjecanje vještine eksperimentiranja, opažanja, mjerenja i interpretiranja dobivenih rezultata. 
 
ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI: 
 
1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE 
1.2. demonstrirati poznavanje i razumijevanje temeljnih koncepata kemije 
1.4. demonstrirati poznavanje važnijih kemijskih zakona i teorija 
2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMIJEVANJA 
2.2. opisati bitne kemijske promjene 
2.3. koristiti kemijski račun 
2.6. pripremiti, izvesti i interpretirati školske eksperimente iz fizike i kemije 
2.7. primijeniti sigurnosne mjere pri korištenju laboratorijskog suđa, pribora i kemikalija 
5. SPOSOBNOST UČENJA 
5.1. samostalno koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija  
 
OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA: 
 
1. Pravilno rukovati laboratorijskim priborom 
2. Primijenjivati mjere opreza pri radu. 
3. Ovladati temeljnim laboratorijskim postupcima. 
4. Koristiti stečena teorijska znanja u eksperimentalnom radu. 
5. Razviti moć opažanja i točnog bilježenja eksperimentalnih podataka. 
6. Znanstveno utemeljeno interpretirati rezultate mjerenja. 
 
SADRŽAJ PREDMETA: 
 
Nastavni sadržaji:  
 
1.-2. tjedan:  Halogeni elementi (dobivanje i svojstva klora, kalijeva klorata i klorovodika) 
3.-4. tjedan : Halkogeni elementi (dobivanje i svojstva kisika, svojstva elementarnog sumpora, dobivanje i svojstva sumporova(IV) oksida) 
5.-6. tjedan: Elementi dušikove skupine (dobivanje i svojstva amonijaka, dušikova(I) oksida, dušikova(II) oksida, dušikova(IV) oksida) 
7.-8. tjedan: Prijelazni elementi (dobivanje kromove stipse, KCr(SO4)2 * 12H2O ili željezova(II) sulfata heptahidrata, FeSO4 * 7H2O;  tetraaminbakrova(II) sulfata monohidrata, [Cu(NH3)4]SO4*H2O) 
9.-10. tjedan: Kinetika kemijskih reakcija (ovisnost brzine kemijske reakcije o koncentraciji reaktanata, temperaturi i katalizatoru, autokataliza) 
11. tjedan:  Ravnoteža kemijskih reakcija (protolitičke reakcije, produkt topljivosti) 
12.-13. tjedan:Elektroliza i galvanski članak (relativna jakost oksidansa i reducensa, priprema galvanskog članka, elektroliza u uređaju s topljivom i netopljivom anodom, Faradayevi zakoni elektrolize)   
14.-15. tjedan: Pokazna vježba (Ionski izmjenjivači), zadani pokus ili nadoknada 
 
OBVEZE STUDENATA: 
 
Kolokvij prije svake vježbe, uspješno izvođenje laboratorijskih vježbi, pisanje referata 
 
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA: 
 
Tijekom nastavnog procesa nastavnik (asistent) kontinuirano procjenjuju obrazovna postignuća i napredak studenta. Na konačnu ocjenu rada utječe uspjeh pri izradi vježbi, uspjeh postignut na pojedinačnim kolokvijima, referati. Završni ispit po potrebi. 
                                 |