Komunikacija u odgoju i obrazovanju

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Komunikacija u odgoju i obrazovanju

Šifra: 279411
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Nevenka Maras
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Nevenka Maras - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA:
Cilj kolegija Komunikacija u odgoju i obrazovanju je stjecanje znanja o vještinama i umjetnosti komunikacije, govorništvu, nenasilnoj i efikasnoj komunikaciji; razvijanje vještine razgovora, aktivnoga slušanja, konstruktivnog diskutiranja, vođenja usmenih prezentacija - s primjenom u nastavi, u komunikaciji s kolegama, roditeljima, učenicima.

NASTAVNI SADRŽAJI:
PREDAVANJA I SEMINARI
1) Vrste i oblici komunikacije (što je komuniciranje, motivi za komunikacijom, verbalna i neverbalna, interpersonalna, intrapersonalna, masovna, grupna);
2) Komunikacija u organizacijama-školama (sheme komuniciranja, neformalna, formalna, horizontalna i vertikalna, interkulturalno komuniciranje, glasine kao način komunikacije, organizacijska klima; izgrađivanje odnosa u nastavi);
3) Uvjerljivo prezentiranje (o slušačima/auditoriju, prvi dojam, kongruentnost poruke, ometači pažnje, neverbalna komunikacija-mimika i geste);
4) Trema u komunikaciji i njezino prevladavanje, najčešće pogreške u javnom nastupanju i prezentiranju, glas i ton, vježbe za glas i izgovor, gostovanje priznatih profesionalaca koji rade u elektroničkim medijima;
5) Struktura govora (oblikovanje govora, uvod govora, umijeće argumentiranja, završetak govora, mind-mapping, reagiranje na prigovore i kritike);
6) Mitovi o komunikaciji;
7) Alati komuniciranja (aktivno slušanje kao preduvjet dijaloga, parafraziranje, selektivno slušanje, uspostavljanje kontakta u nastavi);
8) Asertivnost (definicija, specifične tehnike asertivnoga ponašanja, uzroci (ne)asertivnosti, asertivno vs agresivno ponašanje);
9) Ja i Ti poruke (definicija, sličnosti i razlike, primjeri i vježbe iz obrazovnih institucija, igranje uloga uz uporabu svih alata komuniciranja);
10) Konfliktna komunikacija (uzroci konflikata, čovjekovo nesvjesno i psihički determinizam u ponašanju, komunikaciji i doživljavanju, vježbe rješavanje konflikata u komunikaciji uz uporabu alata komuniciranja);
11) Vrste patološke komunikacije (dvostruka veza, destruktivno zrcaljenje u grupi, žrtveni jarac u razredu, šutnja, eksitimija/distimija, razrada primjera iz školske prakse);
12) Stres i komunikacija (definicija, faze stresa, uspješna komunikacija u obrazovanju);
13) Suradnja i medijacija kao tehnike nenasilnoga rješavanja sukoba;
14) Davanje i primanje pohvala i kritika u nastavi;
15) Ličnost dobrog komunikatora (pogled na svijet, originalnost i autentičnost, obrazovanje, karizma).
Literatura:
  1. Ovdje sam, slušam, D. Miljković, G. Lugomer Armano, D. Arnautović, i sur., Ovdje sam, slušam (SUTEKS, Zagreb, 2005.), D. Miljković, G. Lugomer Armano, D. Arnautović, i sur., SUTEKS, Zagreb, 2005.
  2. Interpersonalna komunikacija, K. K. Reardon, Interpersonalna komunikacija (Alinea, Zagreb, 1998.), K. K. Reardon, Alinea, Zagreb, 1998.
  3. Mikropedagogija, M. Bratanić, Mikropedagogija (Školska knjiga, Zagreb, 1990.), M. Bratanić, Školska knjiga, Zagreb, 1990.
  4. Razgovori sa zrcalom, D. Miljković, M. Rijavec, Razgovori sa zrcalom (IEP-D2, Zagreb, 2012.), D. Miljković, M. Rijavec, IEP-D2, Zagreb, 2012.
2. semestar
Izborni kolegiji NASTAVA - Redovni Studij - Biologija i kemija; modul: nastavnički
Termini konzultacija:

Obavijesti