| CILJEVI PREDMETA: Osposobiti studente za pripremanje i izvođenje moderne nastave kemije koja se temelji na pokusima i opažanjima, koja je u skladu s nastavnom strategijom učenja otkrivanjem i koja je usmjerena na učenika.
 ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
 
 1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE
 1.6. demonstrirati poznavanje i razumijevanje suvremenih pristupa nastavi fizike i kemije i suvremenih nastavnih metoda;
 1.8. integrirati stručna znanja iz fizike i kemije sa znanjima stečenim u pedagogiji, psihologiji, didaktici i metodici
 2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
 2.6. pripremiti, izvesti i interpretirati školske eksperimente iz fizike i kemije
 2.7. primijeniti sigurnosne mjere pri korištenju laboratorijskog suđa, pribora i kemikalija
 2.10. kreirati motivirajuće okruženje za aktivno učenje, koje potiče razvoj sposobnosti i znanja svih učenika
 2.11. osmisliti, pripremiti i izvesti nastavni sat u osnovnoj i srednjoj školi u skladu s nastavnim planom i programom i načelima interaktivne istraživačke usmjerene nastave fizike i kemije
 3. STVARANJE PROSUDBI
 3.2. postaviti jasne i mjerljive ciljeve učenja u nastavi fizike i kemije u skladu s nastavnim programom
 3.3. promišljati i kritički vrednovati izvedenu nastavu
 3.4. preuzeti odgovornost za uspješno provođenje i izvršenje nastavnih zadataka
 3.5. demonstrirati profesionalni integritet i etično ponašanje u radu s učenicima i kolegama
 4. KOMUNIKACIJSKE SPOSOBNOSTI
 4.1. jasno i učinkovito komunicirati s učenicima i kolegama
 4.2. jasno i koncizno prezentirati složene ideje
 5. SPOSOBNOST UČENJA
 5.1. samostalno koristiti stručnu literaturu i ostale relevantne izvore informacija
 5.2. samostalno pratiti razvoj novih spoznaja u fizici i kemiji te nastavi fizike i kemije
 5.3. preuzeti odgovornost za vlastiti stručni napredak i profesionalni razvoj
 
 OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
 1. Odabrati pokus koji odgovara zadanim nastavnim ciljevima i na temelju njega osmisliti nastavni sat učenja otkrivanjem.
 2. Predvidjeti rizike i opasnosti tijekom eksperimentalnog rada i potrebne mjere zaštite.
 3. Izraditi didaktičke materijale potrebne za planirani nastavni sat (radne listove, plan ploče, slike, crteže, modele...)
 4. Povezati nastavne ciljeve i opažanja koja će učenici ostvariti tijekom pokusa.
 5. Preraditi zadani pokus i izvesti ga s jednostavnijim priborom i s manje kemikalija.
 6. Predvidjeti znanja i vještine koje učenici moraju steći prije da bi mogli uspješno sudjelovati u satu osmišljenom u skladu s nastavnom strategijom učenja otkrivanjem.
 7. Napisati didaktičku i metodološku kritiku osobnog nastavnog sata ili nastavnog sata kojeg je održao drugi student.
 
 SADRŽAJ PREDMETA:
 
 1.-4. tjedan Kemija kao nastavni predmet (ciljevi i zadatci nastave kemije, kemija kao znanost i kao nastavni predmet, uloga nastavnika u unaprjeđivanju poučavanja prirodnih znanosti)
 5.-6. tjedan Strategije poučavanja (uporaba pokusa u nastavi kemije, učenje otkrivanjem, grupni rad, rad u parovima, individualni rad, frontalni rad)
 7.-8. tjedan Nastavni plan i program (specifični zadatci nastave kemije i uzrast učenika, načela izrade nastavnih programa, načela izbora nastavnih sadržaja, definiranje obrazovnih postignuća učenika, kvalitativna i kvantitativna analiza nastavnih programa iz kemije za osnovnu i srednju školu, vrednovanje sadržaja, metoda, oblika i rezultata odgojno-obrazovnog rada te udžbenika i ostalih nastavnih materijala)
 9. tjedan Interdisciplinarna nastava
 10.-11. tjedan Nastava na djelu (kemijska učionica, laboratorijski pribor i kemikalije, izrada i uporaba nastavna sredstva i pomagala, mjere sigurnosti i zaštite pri izvođenju pokusa u učionici, pogrešna tumačenja koja se javljaju kao normalna posljedica nastavnog procesa)
 12.-15. tjedan Priprema nastavnika za nastavu (jezik i govor, psihološke i materijalno-tehničke pripreme za: novu školsku godinu, pojedinu nastavnu cjelinu i pojedinu nastavnu jedinicu, pisana priprema za nastavni sat, plan ploče, vrednovanje učeničkih postignuća)
 
 Metodologija: Nastavni sadržaji obrađuju se različitim oblicima rada (izlaganje, razgovor, diskusija, eksperimentalni rad, individualni rad, pozvana predavanja nastavnika praktičara). Dio nastavnih satova zajedno osmišljavaju student i nastavnik Metodike nastave kemije (mentorski rad). Osmišljeni satovi moraju biti primjereni uzrastu učenika osnovne ili srednje škole. Kolegij ima i svoje web-sučelje na sveučilišnom sustavu za udaljeno učenje Merlin.
 
 OBVEZE STUDENATA:
 
 Redovito pohađanje nastave, aktivno sudjelovanje u radu, priprema i održavanje seminara na zadanu temu, priprema didaktičkih materijala, procjena metodičke i didaktičke uspješnosti održanih nastavnih satova i materijala.
 
 OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
 
 Tijekom nastavnog procesa, nastavnici kontinuirano procjenjuju obrazovna postignuća i napredak studenata, a na kraju student pristupa pisanom ispitu.
 |