Ishodi učenja:
OI_1 Odabrati pokus koji odgovara zadanim nastavnim ciljevima i na temelju njega osmisliti nastavni sat učenja otkrivanjem.
OI_2 Predvidjeti rizike i opsanosti tijekom eksperimentalnog rada i potrebne mjere zaštite.
OI_3 Izraditi didaktičke materijale potrebne za planirani nastavni sat (radne listove, plan ploče, slike, crteže, modele...)
OI_4 Povezati nastavne ciljeve i opažanja koja će učenici ostvariti tijekom pokusa.
OI_5 Preraditi zadani pokus i izvesti ga s jednostavnijim priborom i s manje kemikalija.
OI_6 Predvidjeti znanja i vještine koje učenici moraju steći prije da bi mogli uspješno sudjelovati u satu osmišljenom u skladu s nastavnom strategijom učenja otkrivanjem.
OI_7 Napisati didaktičku i metodološku kritiku osobnog nastavnog sata ili nastavnog sata kojeg je održao drugi student.
Sadržaj predmeta:
1.-4. Kemija kao nastavni predmet (ciljevi i zadatci nastave kemije, kemija kao znanost i kao nastavni predmet, uloga nastavnika u unaprjeđivanju poučavanja prirodnih znanosti) 5.-6. Strategije poučavanja (uporaba pokusa u nastavi kemije, učenje otkrivanjem, grupni rad, rad u parovima, individualni rad, frontalni rad) 7.-8. Nastavni plan i program (specifični zadatci nastave kemije i uzrast učenika, načela izrade nastavnih programa, načela izbora nastavnih sadržaja, definiranje obrazovnih postignuća učenika, kvalitativna i kvantitativna analiza nastavnih programa iz kemije za osnovnu i srednju školu, vrednovanje sadržaja, metoda, oblika i rezultata odgojno-obrazovnog rada te udžbenika i ostalih nastavnih materijala) 9. Interdisciplinarna nastava 10.-11. Nastava na djelu (kemijska učionica, laboratorijski pribor i kemikalije, izrada i uporaba nastavna sredstva i pomagala, mjere sigurnosti i zaštite pri izvođenju pokusa u učionici, pogrešna tumačenja koja se javljaju kao normalna posljedica nastavnog procesa) 12.-15. Priprema nastavnika za nastavu (jezik i govor, psihološke i materijalno-tehničke pripreme za: novu školsku godinu, pojedinu nastavnu cjelinu i pojedinu nastavnu jedinicu, pisana priprema za nastavni sat, plan ploče, vrednovanje učeničkih postignuća)
Metodologija: Nastavni sadržaji obrađuju se različitim oblicima rada (izlaganje, razgovor, diskusija, eksperimentalni rad, individualni rad, pozvana predavanja nastavnika praktičara). Dio nastavnih satova zajedno osmišljavaju student i nastavnik Metodike nastave kemije (mentorski rad). Osmišljeni satovi moraju biti primjereni uzrastu učenika osnovne ili srednje škole. Kolegij ima i svoje web-sučelje na sveučilišnom sustavu za udaljeno učenje Merlin.
|