| Opterećenje: | 
                                
                                    | 
                                                                                                                                                                                                                                                                 1. komponenta
                                                             * Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
                                                                 | Vrsta nastave | Ukupno |  
                                                                     | Predavanja | 60 |  
                                                                     | Auditorne vježbe | 30 |  | 
                                                                                                        
                                | Opis predmeta: | 
                            
                                | CILJEVI PREDMETA: Cilj je ovog predmeta upoznati studente sa znanstvenim spoznajama o pojedinim aspektima razvoja djece i adolescenata te individualnim razlikama kod učenika važnim za uspješno učenje. Studenti će se također upoznati s različitim teorijama učenja i motivacije za učenje te s njihovom primjenom u praksi. Upoznat će se i s temeljnim načelima poučavanja i upravljanja razredom.
 ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
 
 1. ZNANJE I RAZUMIJEVANJE
 1.6. demonstrirati poznavanje i razumijevanje suvremenih pristupa nastavi fizike i kemije i suvremenih nastavnih metoda
 1.8. integrirati stručna znanja iz fizike i kemije sa znanjima stečenim u pedagogiji, psihologiji, didaktici i metodici
 2. PRIMJENA ZNANJA I RAZUMIJEVANJA
 2.10. kreirati motivirajuće okruženje za aktivno učenje, koje potiče razvoj sposobnosti i znanja svih učenika
 2.12. primjenjivati efikasne i primjerene metode praćenja i vrednovanja rada i napredovanja učenika
 3. STVARANJE PROSUDBI
 3.3. promišljati i kritički vrednovati izvedenu nastavu
 3.4. preuzeti odgovornost za uspješno provođenje i izvršenje nastavnih zadataka
 3.5. demonstrirati profesionalni integritet i etično ponašanje u radu s učenicima i kolegama
 4. KOMUNIKACIJSKE SPOSOBNOSTI
 4.1. jasno i učinkovito komunicirati s učenicima i kolegama
 4.2. jasno i koncizno prezentirati složene ideje
 5. SPOSOBNOST UČENJA
 5.3. preuzeti odgovornost za vlastiti stručni napredak i profesionalni razvoj
 
 OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
 
 Studenti će moći:
 * navesti i objasniti ključne pojmove i teorijske pristupe u području psihologije odgoja i obrazovanja
 * usporediti i razlikovati razvojne karakteristike učenika te razumjeti promjene koje se događaju u različitim aspektima razvoja tijekom djetinjstva i adolescencije
 * razumjeti potrebu za planiranjem nastavnih aktivnosti u skladu s individualnim razlikama učenika u ličnosti i kognitivnim sposobnostima te posebnim potrebama učenika
 * razumjeti glavne oblike i mehanizme učenja te njihovu primjenu u poučavanju
 * objasniti ulogu motivacijskih procesa pri učenju
 * razumjeti odnos između karakteristika učenika, učitelja/nastavnika, školskog okruženja, procesa učenja i poučavanja te obrazovnih ishoda
 * planirati i primijeniti postupke za poticanje razvoja strategija i tehnika učenja, za poticanje motivacije za učenje te za unapređenje socijalnih odnosa u razredu i uspostavu razredne discipline
 
 SADRŽAJ PREDMETA:
 
 Sadržaj kolegija (sati predavanja + sati vježbi):
 * Osnove psihologije odgoja i obrazovanja (2+0)
 * Osnovne odrednice razvoja čovjeka (2+2)
 * Kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj (6+2)
 * Uloga obitelji, vršnjaka i škole u razvoju (2+0)
 * Individualne razlike u ličnosti (2+2)
 * Individualne razlike u kognitivnim sposobnostima (2+0)
 * Djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (djeca s teškoćama i darovita djeca) (8+2)
 * Kognitivni pristup učenju (6+4)
 * Biheviorističke teorije učenja (2+2)
 * Socijalno-kognitivna teorija učenja (2+2)
 * Teorije motivacije u obrazovanju i poticanje motivacije za učenje (8+6)
 * Samoregulirano učenje (2+2)
 * Planiranje poučavanja (2+2)
 * Metode poučavanja (6+0)
 * Upravljanje razredom (4+2)
 * Vrednovanje (2+2)
 * Epistemička uvjerenja (2+0)
 
 OBVEZE STUDENATA:
 
 Obveze studenta su redovito pohađanje nastave (najmanje 70% prisutnosti na nastavi), aktivno sudjelovanje na nastavi, izrada praktičnog zadatka (projekt) te polaganje kolokvija i ispita.
 
 OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
 
 Studenti tijekom semestra pišu dva kolokvija (svaki nosi po 45 bodova) koji se sastoji od pitanja kojima se ispituje znanje, razumijevanje i mogućnost primjene ključnih spoznaja iz područja psihologije odgoja i obrazovanja. Ukoliko studenti ostvare manje od 50% bodova na kolokvijima dužni su pristupiti završnom pismenom ispitu (koji nosi ukupno 90 bodova).
 Svi studenti obvezni su pristupiti usmenom ispitu na kojem se provjerava sposobnost integracije i primjene stečenih znanja te kritičkog promišljanja o odrednicama uspješnog učenja i poučavanja. Na usmenom ispitu moguće je ostvariti najviše 10 bodova.
 Konačna se ocjena formira prema sljedećoj skali:
 * 60 - 69  dovoljan
 * 70 - 79  dobar
 * 80 - 89  vrlo dobar
 * 90 - 100   izvrstan
 | 
                                                                            
                                | Literatura: | 
                           
                                | 
                                                                                                                        Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003).  Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP.Berk, L. E. (2008). Psihologija cjeloživotnog razvoja. Jastrebarsko: Naklada SlapSlavin, R.E. (2012). Educational psychology: theory and practice. Boston: Allyn and Bacon.Woolfolk, A. (2007). Educational psychology. New York: Allyn and Bacon.Zarevski, P.  (1994). Psihologija pamćenja i učenja. Jastrebarsko: Naklada Slap |