Vrednovanje ishoda učenja u geografiji

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Vrednovanje ishoda učenja u geografiji

Šifra: 213356
ECTS: 4.0
Nositelji:
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ružica Vuk - Seminar

izv. prof. dr. sc. Ružica Vuk - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi kolegija Vrednovanje ishoda učenja u geografiji su: upoznati pristupe vrednovanju ishoda učenja u geografiji u osnovnim i svim vrstama srednjih škola te pristupe vrednovanju usvojenosti očekivanja međupredmetnih tema; analizirati rezultate vrednovanja ishoda učenja na školskoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini; razviti kompetencije samostalne izrade i primjene mjernih instrumenata za vrednovanje ishoda učenja u geografiji kao i primjene različitih metoda i tehnika vrednovanja; izraditi primjere kriterija vrednovanja u svim pristupima vrednovanju; analizirati učinke rezultata vrednovanja na intervencije u strategijama učenja i poučavanja.

SADRŽAJ KOLEGIJA
Predavanja:
1) Ciljevi predmeta, obveze studenata i literatura.
2) Pravni akti o vrednovanju.
3) Svrha, načela i pristupi vrednovanju, formativno i sumativno vrednovanje.
4-5) Vrednovanje naučenoga.
6) Vrednovanje za učenje.
7) Vrednovanje kao učenje.
8) Elementi i kriteriji vrednovanja.
9) Unutarnje vrednovanje.
10) Vrednovanje rada i napredovanja u terenskoj i projektnoj nastavi.
11) Vanjsko vrednovanje.
12) Vrednovanje ishoda učenja na nacionalnoj razini.
13) Međunarodna vrednovanja geografske pismenosti.
14) Kompetencije učitelja za vrednovanje ishoda učenja i kurikuluma.
15) Utjecaj rezultata vrednovanja na obrazovnu praksu i politiku.

Seminari:
1) Elementi i kriteriji vrednovanja ishoda učenja u geografiji.
2) Alati, metode i tehnike unutarnjeg vrednovanja ishoda učenja u geografiji.
3) Metode vanjskog vrednovanja ishoda učenja u geografiji.
4) Metodologija izrade zadataka za pismeno provjeravanje geografskih znanja.
5) Metodologija izrade zadataka za pismeno provjeravanje geografskih vještina.
6) Vrednovanje istraživačkog rada u geografiji.
7) E-porfolio.
8) Rubrike za vrednovanje ishoda učenja u geografiji.
9) Metode i tehnike vrednovanja terenske nastave.
10) Metode i tehnike vrednovanja geografskih projekata.
11) Ostale metode i tehnike vrednovanja produkata učenja u nastavi geografije.
12) Metode i tehnike za samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje.
13) Analiza rezultata vrednovanja geografske pismenosti na nacionalnoj razini.
14) Analiza rezultata državne mature iz geografije.
15) Analiza rezultata međunarodnih istraživanja geografske pismenosti.
Literatura:
  1. Handbook for Teaching and Learning in Geography (Edited by Helen Walkington, Jennifer Hill and Sarah Dyer, Edward Elgar, 2019.)
  2. Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.
  3. R. Vuk, B. Vranković, D. Orešić, Geografija na državnoj maturi 2010. - 2012., Analize i preporuke (Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, 2015.)
  4. B. Vranković, R. Vuk, Ž. Šiljković, Kvalitativna analiza ispita vanjskoga vrjednovanja obrazovnih postignuća učenika osmih razreda provedenih 2008. godine: geografija i integracija nastavnih sadržaja geografije i povijesti (Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, 2011.)
  5. Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama.
  6. Kurikulum za nastavni predmet geografije za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj.
  7. E. Bijsterbosch, J. van der Schee, W. Kuiper, Meaningful learning and summative assessment in geography education: An analysis in secondary education in the Netherlands (International Research in Geographical and Environmental Education, 26(1), 17-35, 2017.)
    B. Cooper, B. Cowie, Collaborative research for assessment for learning (Teaching and Teacher Education, 26(4), 979-986, 2010.)
    D. C. Edelson, R. J. Shavelson, J. A. Wertheim, (A road map for 21st century geography education: Assessment (National Geographic Society, Washington, DC, 2013.)
    N. T. Huynh, B. Sharpe, An assessment instrument to measure geospatial thinking expertise (Journal of Geography, 112(1), 3-17, 2013.)
    International charter on geographical education (International Geographical Union Commission on Geographical Education, 2016.)
    S. Kadum-Bošnjak, Dokimologija u primarnom obrazovanju (Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula, 2013.)
    S. Kučina Softić, E-portfolio kao nastavna aktivnost - priručnik za nastavnike (Srce, Zagreb, 2013.)
    R. Lane, T. Bourke, Possibilities for an international assessment in geography (International Research in Geographical and Environmental Education, 26(1), 71-85, 2016.)
    R. Lane, T. Bourke, The inclusion of geography in TIMSS: Can consensus be reached? (International Research in Geographical and Environmental Education, 26(2), 166-176, 2016.)
    Okvir nacionalnoga standarda kvalifikacija za učitelje u osnovnim i srednjim školama (Nacionalno vijeće za odgoj i obrazovanje http://nvoo.hr/wp-content/uploads/2016/03/Okvir-standarda-kvalifikacije-final.pdf, 2016.)
    G. O'Neill, D. Jennings, The use of posters for assessment: A guide for staff (UCD Teaching and Learning, 2012.)
    E. Panadero, J. A. Tapia, J. A. Huertas, Rubrics and self-assessment scripts effects on self-regulation, learning and self-efficacy in secondary education (Learning and Individual Differences, 22(6), 806-813, 2012.)
    M. Solem, N. T. Huynh, R. Boehm (Eds.), Learning progressions for maps, geospatial technology, and spatial thinking: A research handbook (Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, 2015.)
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni Studij - Geografija; modul: nastavnički
Termini konzultacija:

Obavijesti - Arhiva

Povratak

Rezultati 0 - 0 od 0
Stranica 1 od 0
Po stranici: 
Nema vijesti!