Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Kultura (samo)vrednovanja

Šifra: 84274
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Daria Tot
Izvođači: prof. dr. sc. Daria Tot - Seminar
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Osposobiti studente za samovrednovanje, organiziranje, ostvarivanje i vrednovanje odgojno-obrazovnog (nastavnog) procesa i ucenickih postignuca. Steci kompetencije za samostalno i ucinkovito profesionalno djelovanje.

NASTAVNI SADRŽAJI:
Uvod: pojam i znacenje vrednovanja i samovrednovanja u obrazovanju; pojam i znacenje nastavnikova samovrednovanja; poceci i razvoj (samo)vrednovanja; samovrednovanje nastavnika u svijetu i u Hrvatskoj (2)
Motiviranost nastavnika i drugih sudionika za vrednovanje i samovrednovanje; Bitne pretpostavke za kvalitetno samovrednovanje: kompetentnost sudionika, školsko ozracje, uskladenost sa školskim razvojnim planom, pracenje i samovrednovanje profesionalnog razvoja nastavnika, informacijsko-komunikacijska potpora; Planiranje procesa vrednovanja; Ciljevi samovrednovanja nastavnika (2)
Sadržaj samovrednovanja nastavnika; Metodologija samovrednovanja nastavnika: metode, tehnike, postupci i instrumenti; samopromatranje, prikupljanje podataka od sudionika vrednovanja, rezultati akcijskih i drugih istraživanja u funkciji samovrednovanja nastavnika, nastavnikov portfolio u funkciji samovrednovanja (2)
Sudionici vrednovanja nastavnika i njihove uloge; Kriteriji i indikatori samovrednovanja nastavnika: utvrdivanje indikatora kvalitete samovrednovanja; indikatori nastavnikove profesionalne kompetentnosti (2)
Obrada i anaiza prikupljenih podataka; Evaluacija kvalitete samoevaluacije nastavnika - metaevaluacija; Izvještavanje i interpretiranje rezultata vrednovanja i samovrednovanja (2)
Samovrednovanje nastavnika u razlicitim konceptima samovrednovanja škole; Nacela samovrednovanja nastavnika (1)
Projekcija profesionalnog razvoja i djelovanja nastavnika kao rezultat nastavnikova samovrednovanja; Mogucnosti korištenja rezultata nastavnikova samovrednovanja; Rezultati samovrednovanja nastavnika i operativno planiranje profesionalnog djelovanja nastavnika (2)
Pridonos planiranju i ostvarivanju školskog razvojnog plana i akcijskog plana profesionalnog razvoja i djelovanja nastavnika; Kriteriji i indikatori nastavnikove kompetentnosti i kvalitete nastave (2)
Literatura:
  1. Što je dobra nastava?, Meyer, H., Zagreb: Erudita, 2005.
  2. Objašnjavanje samoevaluacije u kvalitetnoj školi, Glasser, W., 2006.
  3. Vrednovanje obrazovne djelatnosti. Knjiga 1, Pasaric, B., Konceptualna studija. Rijeka: vlastita naklada, 2003.
  4. Vrednovanje u obrazovanju, Bezinovic, P., Institut za društvena istraživanja u Zagrebu: Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja. Dostupno na http://www.idi.hr/vrednov, 2004.
  5. Kultura obrazovanja, Bruner, J., Zagreb: Educa, 2000.
  6. Profesija ucitelj u svijetu i u Hrvatskoj: obrazovanje, zapošljavanje, radne norme, place, napredovanje u zvanju, odlazak u mirovinu, Cindric, M., Zagreb: Persona, 1995.
  7. Assessment of student achievement. Boston, Gronlund, N. E., Allyn and Bacon, 2002.
  8. Educating the Reflective Practitioner: Toward a new design for Teaching and Learning in the Professions, Schon, D., San Fancisco: Jossey Bass, 1987.
  9. Nacionalni obrazovni standard - instrument kontroliranja ucinkovitosti obrazovnog sustava, unapredivanja kvalitete nastave ili standardiziranja razvoja osobnosti?, Bašic, S., 2007.
  10. Mogucnost vrednovanja nastavnika od strane ucenika, Život i škola, Maleš, D. i Mužic, V., 1990.
  11. Kakovost v šoli, Medveš, Z., Sodobna pedagogika, 2000.
  12. Pomen refleksije za kakovostno edukacijo: Uciteljev portfolio: instrument za procesno spremljanje in vrednotenje uciteljevega strokovnega in osebnostnega razvoja, ISentocnik, S., Ljubljana: Vzgoja in izobraževanje, 1999.
  13. Vanjsko vrjednovanje i kvaliteta odgojno-obrazovnih postignuca. U: Unaprjedujemo kvalitetu odgoja i obrazovanja, Strugar, V., Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2004.
  14. Educating the Reflective Practitioner: Toward a new design for Teaching and Learning in the Professions, Schon, D., San Francisco: Jossey Bass, 1987.
  15. Kompetencije izmedu profesionalizacije i evaluacije, Prange, K., Pedagogijska istraživanja, 1, Zagreb, 2005.
  16. Standardi za obrazovanje nastavnika, Terhart, E., Pedagogijska istraživanja, br. 1, Zagreb, 2005.
  17. Bitna pretpostavka (samo)vrednovanja ucitelja: spremnost sudionika. U: Pedagogija i društvo znanja, Tot, D., Cindric, M. i Šimovic, V., Zagreb: Uciteljski fakultet u Zagrebu, 2008.
  18. Procjene sudionika samovrjednovanja ucitelja o indikatorima kvalitete nastave i ucenja, Tot, D. i Jurcec, L., Napredak, 1, 2009.
2. semestar
Izborni pedagoški predmet 1 - Redovni Studij - Matematika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:

SADRŽAJ

Link na stranicu kolegija: 


Obavijesti