Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Sociologija obrazovanja

Šifra: 31448
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. Silvia Rogošić
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Cilj ovog kolegija je kod studenata razviti sljedeće kompetencije: uvid u osnove socioloških teorijskih pristupa i metoda analize obrazovanja; razumijevanje društvenih karakteristika i uvjetovanosti suvremenih obrazovnih sustava i njihovih mikrosocijalnih procesa (kako društveni odnosi, institucije i procesi utječu na obrazovanje i njegov razvoj, utjecaji globalizacije i europske integracije na razvoj obrazovanja); razumijevanje društvenih funkcija obrazovanja (socijalizacija, osiguranje odgovarajuće profesionalne strukture društva, kulturna transmisija, reprodukcija socijalne strukture, uloga obrazovanja u globalizacijskim i eurointegracijskim procesima itd.); razumijevanje kako socijalna sredina škole utječe na njezin rad; osposobljenost za razvoj suradnje škole sa socijalnom sredinom u kojoj škola djeluje; razumijevanje i osposbljenost za razvoj škole kao socijalnog sustava; poučavanje i djelovanje u skladu s demokratskim sustavom vrijednosti i stavovima (pluralizam, interkulturalizam, demokratičnost, tolerancija, ljudska prava, rodna jednakost, socijalna jednakost i pravednost, vladavina prava itd.); osposobljenost za sudjelovanje u odlučivanju i preuzimanje odgovornosti za razvoj škole.

NASTAVNI SADRŽAJI:
1. Predmet sociologije obrazovanja i pregled teorijsko-metodoloških pristupa (funkcionalizam, marksizam, neomarksizam, socijalni konstruktivizam, socijalni interakcionizam, postmodernizam, dekonstrukcionizam itd.).
2. Društvene funkcije škole (socijalizacija, profesija/zanimanje, kulturna transmisija, socijalna kontrola, selekcija i alokacija itd.).
3. Obrazovanje i reprodukcija društvenih nejednakosti (obrazovanje i socijalna struktura društva; obrazovanje, kulturni kapital i reprodukcija društvenih nejednakosti, itd.)
4. Jednakost i obrazovne šanse (žene, etničke zajednice, društveno marginalizirane grupe i jednakost obrazovnih šansi; jednakost pristupa, participacije i obrazovnih postignuća; nacionalne manjine i obrazovanje).
5. Škola kao organizacija i socijalni sustav, razred kao mikro-socijalni sustav.
6. Društvo znanja, procesi globalizacije, promjene u obrazovanju.
7. Integracija Europe i obrazovni sustavi u Europi (zemlje Europske unije i tranzicijske zemlje).
8. Razvoj i struktura obrazovnog sustava u Hrvatskoj.
9. Globalizacija, europska integracija i obrazovni sustav u Hrvatskoj.
Literatura:
  1. Sociologija. Teme i perspektive, M. Haralambos, M. Holborn, Golden marketing, Zagreb, 2002.
  2. Edukologija. Integrativna znanost o sustavu cjeloživotnog obrazovanja i odgoja, N. Pastuović, Znamen, Zagreb, 1999.
  3. Ogledi iz sociologije obrazovanja, I. Cifrić, Školske novine, Zagreb, 1990.
  4. Proturječja suvremenog obrazovanja. Ogledi iz sociologije obrazovanja, S. Flere (ur.), RZ RKSSO, Zagreb, 1986.
  5. The International Handbook on the Sociology of Education. An International Assessment of New Research and Theory, A. C. Torres, A. Antikainen (editors), Rowman & Littlefield Publishers, New York, 2003.
  6. Sociology of Education Today, J. Demaine, Palgrave publishers, 2001.
  7. Pedagogy of the Oppressed, P. Freire, Continuum, New York, 1993.
  8. Changing Education, J. McKenzie, Pearson Education Limited, Edinburgh, 2001.
  9. Reproduction in Education, Society and Culture, P. Bourdie, J. C. Passeron, Sage publications, 2000.
  10. Equality and Achievement in Education, J. J. Coleman, Westview Press, Boulder, 1990.
  11. Choosing Democracy: A Practical Guide to Multicultural Education, D. E. Campbell, New Jersey, 2000.
  12. Knowledge and learning - towards a Learning Europe, J. P. Gavigan, M. Ottitsch, S. Mahroum, TECS, Sevile, 1999.
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni Studij - Matematika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:

SADRŽAJ

Link na stranicu kolegija: 


Obavijesti