CILJ KOLEGIJA: Cilj kolegija je studenti(ce) osposobiti za planiranje, organizaciju i realizaciju nastave matematike. Posebno, studenti(ce) će se upoznati s metodikom razvoja kombinatornog mišljenja, vjerojatnosti, statistike te matematičke analize na osnovno- i srednjoškolskom nivou.
NASTAVNI SADRŽAJI:
Nastava iz ovog kolegija izvodit će se u tri oblika - predavanja, vježbe i seminari. U teorijskom dijelu (predavanja) bit će obrađeni temeljni pojmovi i teorijski koncepti metodike nastave matematike i studenti(ce) će se upoznati s nastavom matematičke analize, kombinatorike, statistike i vjerojatnosti u osnovnoj i srednjim školama. U praktičnom dijelu (vježbe) usvojena će se temeljna teorijska znanja primijeniti na odabranim konkretnim primjerima - temama iz školskog gradiva matematike, pri čemu će studenti(ce) biti izloženi različitim oblicima i metodama rada (individualni rad, rad u parovima, grupni i suradničko - timski projektni rad). Na seminaru studenti(ce) samostalno ili u suradničko - timskom radu pripremaju i pred drugim studentima/cama javno prezentiraju odabrane teme iz programa matematike za osnovnu i srednje škole.
U kolegiju će biti obrađene sljedeće teme:
1. Vrste nastave i rad s učenicima s posebnim potrebama. Redovna, izborna, fakultativna, dopunska i dodatna nastava. Prilagođeni program. Matematička natjecanja.
2. Planiranje u nastavi i organizacija nastavnog sata. Upoznavanje s planovima i programima matematike u osnovnoj i srednjim školama. Školska dokumentacija. Razni vidovi pripreme nastavnika za nastavni rad, pa posebno i za nastavni sat. Makro- i mikroplaniranje. Struktura nastavnog sata.
3. Kultura matematičkih zadataka. Zadaci otvorenog i zatvorenog tipa. Postavljanje i rješavanje matematičkih zadataka.
4. Metodika nastave kombinatorike, vjerojatnosti i statistike. Metodika uvođenja osnovnih zakona prebrojavanja. Formula uključivanja - isključivanja i njena veza s elementarnom teorijom skupova. Analiza podataka i statistika. Koncept slučajne veličine. Obrada tema iz osnovnoškolskog i srednjoškolskog gradiva, te elementarne matematike uz demostraciju različitih metoda.
5. Metodika nastave matematičke analize. Uvođenje pojma funkcije, te osnovnih pojmova matematičke analize. Diferencijalni i integralni račun u srednjoj školi. Obrada tema iz srednjoškolskog gradiva uz demostraciju različitih metoda.
|
-
Metodika nastave matematike s informatikom 1, M. Pavleković, Element, Zagreb, 1996.
-
Metodika nastave matematike s informatikom 2, M. Pavleković, Element, Zagreb, 1998.
-
Elementarna matematika 1, B. Pavković, D. Veljan, Tehnička knjiga, Zagreb, 1991.
-
Elementarna matematika 2, B. Pavković, D. Veljan, Školska knjiga, Zagreb, 1995.
-
Planimetrija, D. Palman, Element, Zagreb, 1998.
-
Stereometrija, D. Palman, Element, Zagreb, 2005.
-
časopisi Matka, Matematičko-fizički list, Matematika u školi, Poučak, Math-e, Mathematics Teacher, Quantum, Mathematics and Informatics Quarterly i ostali dostupni metodički i popularizacijski časopisi.
-
udžbenici, zbirke zadataka i ostali didaktički materijal za osnovnu i srednju školu.
-
Teaching Secondary School Mathematics: Techniques and Enrichment Units, A. S. Posamentier, J. Stepelman, Prentice Hall, 1998.
-
Research in Mathematics Education, B. Dougherty (Ed.), Information Age Publ, 2002.
-
Teaching Mathematics: A Sourcebook of Aids, Activities, and Strategies, M. A. Sobel, E. M. Maletsky, Allyn & Bacon, 1998.
-
Elementary and Middle School Mathematics: Teaching Developmentally,5th edition, J. A. Van De Walle, Addison-Wesley, 2003.
-
Teaching Secondary and Middle School Mathematics, C. J. Brahier, Allyn & Bacon, 1999.
-
Discovering Geometry: An Inductive Approach, M. Serra, Key Curriculum Press, 2001.
-
Discovering Advanced Algebra: An Investigative Approach, J. Murdock, Ellen Kamischke, Eric Kamischke, Key Curriculum Press, 2002.
-
Problem Sopving Strategies - Crossing the River with Dogs and Other Mathematical Adventures, K. Johnson, T. Herr, Key Curriculum Press, 2002.
-
Activity - Based Statistics, R. L. Scheaffer, M. Gnanadesikan, A. Watkins, J. A. Witmer, Key Curriculum Press, 2004.
-
Statistics in Action: Understanding the World of Data, A. Watkins, R. L. Scheaffer, G. W. Cobb, Key Curriculum Press, 2004.
|