Cilj kolegija Metodika geografije 1 je stjecanje nastavničkih kompetencija za poučavanje geografije u osnovnim i srednjim školama koje uključuju:
- poznavanje i primjenu zakonskih i podzakonskih akata;
- poznavanje i razumijevanje nastavnih planova, programa i predmetnih kurikuluma geografije u svim tipovima škola u Hrvatskoj;
- sposobnost planiranja, programiranja, pripremanja, realizacije i evaluacije neposrednog odgojno-obrazovnog rada;
- samostalnu izradu priprema za nastavu geografije;
- formuliranje ciljeva i specifičnih ishoda u nastavi geografije;
- odabir i primjenu relevantnih nastavnih strategija, metoda, tehnika i postupaka;
- odabir i primjenu efikasnih oblika rada;
- pripremu, realizaciju i vrednovanje terenske nastave i ekskurzija;
- odabir i primjenu adekvatnih nastavnih sredstava, kreiranje novih nastavnih sredstava te sposobnost vođenja pedagoške dokumentacije.
SADRŽAJ KOLEGIJA
Predavanja:
1) Uvodno predavanje: Ciljevi i struktura predmeta, obveze studenata, literatura, vrednovanje postignuća.
2) Geografija kao nastavni predmet.
3) Suvremeni koncept školske geografije.
4) Ciljevi i psihološke pretpostavke nastave geografije.
5) Nastavni plan, novi program i kurikulum nastave geografije.
6) Nastavna sredstva i pomagala.
7) Multimedija u nastavi geografije.
8) Oblici rada u nastavi geografije.
9) Nastavne metode.
10) Terenski rad i ekskurzije u nastavi geografije.
11) Kritičko mišljenje u nastavi geografije.
12) Načela u nastavi geografije.
13) Organizacija nastavnog sata.
14) Godišnji izvedbeni programi u nastavi geografije.
15) Rad s darovitim učenicima.
16) Pisana priprema za izvođenje nastavnog sata.
17) Elementi i kriteriji vrednovanja i ocjenjivanja učenika.
18) Nastup, retorika i neverbalno ponašanje predavača.
19) Pedagoška dokumentacija.
20) Zakonodavstvo o školstvu u Republici Hrvatskoj.
Seminari:
1) Uvodni seminar; teme i način rada.
2) Razvoj Geografije kao nastavnog predmeta.
3) Pristupi i koncepti nastave geografije.
4) Učenje i poučavanje Geografije u prošlosti i sadašnjosti.
5) Kurikulum nastavnog predmeta Geografija.
6) Nastavna tehnologija nekad i danas.
7) Kreativnost u nastavi Geografije.
8) Organizacija i provođenje ekskurzije u nastavi Geografije.
9) Timska nastava.
10) Jednodnevni terenski rad s primjerima iz nastavne prakse Geografije.
11) Primjeri kritičkog mišljenja u nastavi Geografije.
12) Izvorna geografska nastavna načela.
13) Organizacija nastavnog sata s primjerima iz nastavne prakse.
14) Godišnji izvedbeni programi u nastavi geografije.
15) Učenici s posebnim potrebama.
|
- Z. Curić, R. Vuk, Metodika geografije u sustavu odgoja i obrazovanja (ur. D. Milanović, A. Bežen, V. Domović, Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu, Akademija odgojno-obrazovnih znanosti, Zagreb, 165-196, 2013.)
- A. Bežen, Metodika - znanost o poučavanju nastavnog predmeta (Učiteljski fakultet, Profil, Zagreb, 2008.)
- M. Matas, Metodika nastave geografije, drugo izdanje (Hrvatsko geografsko društvo, Zagreb, 1998.)
- M. Matijević, Ocjenjivanje u osnovnoj školi (TIPEX, Zagreb, 2004.)
- I. Ivić, R. Vuk, Hrvatska metodika geografije i edukacijska geografija u posljednjih pet desetljeća (Hrvatski geografski glasnik 83/2, 103-132, Zagreb, 2021.)
- Zakonski propisi i pravilnici o odgoju i obrazovanju u Republici Hrvatskoj
- Kurikulum nastavnog predmeta Geografija za osnovne škole i gimnazije, NN 7/2019 (22. 1. 2019.)
|