CILJ KOLEGIJA: Razvoj kompetencija budućih nastavnika fizike za interaktivne oblike nastave fizike. Produbljivanje konceptualnog razumijevanja temeljnih fizikalnih koncepata, te njihovih filozofskih, epistemoloških i metodičkih aspekata. Upoznavanje s rezultatima edukacijskih istraživanja u fizici, kao i rezultatima suvremenih kognitivnih znanosti, te njihovom primjenom u nastavi fizike. Ovaj kolegij je nastavak kolegija Metodika nastave fizike 1.
NASTAVNI SADRŽAJI:
Navedeni sadržaji paralelno se obrađuju i na seminaru, gdje studenti priređuju svoja izlaganja. Odabrani fizikalni sadržaji koji se nalaze u Metodici nastave fizike 2 tretiraju se s metodičkog stajališta, primjenom metodičkih načela izloženih u Metodici nastave fizike 1.
1. Koncepcija nastavnog programa fizike za osnovne škole, gimnazije i ostale srednje škole.
2. Newtonovi zakoni. Sila. Odmak od aristotelijanskih ideja o sili i gibanju.
3. Pasivne sile: elastična sila, napetost niti, normalna sila podloge, trenje.
4. Kružno gibanje. Centripetalna sila. Akcelerirani sustavi. Inercijalne sile.
5. Energija. Zakoni očuvanja.
6. Geocentrični i heliocentrični sustav: povijesni razvoj ideja. Keplerovi zakoni. Newtonov zakon gravitacije.
7. Zakoni idealnog plina. Kinetički model plina. Čestična priroda tvari.
8. Prvi i drugi zakon termodinamike.
9. Električni naboj, električna sila. Električno polje. Potencijal.
10. Istosmjerni strujni krugovi.
11. Magnetne pojave. Lorentzova sila. Elektromagnetska indukcija.
12. Harmoničko titranje. Valovi u elastičnom sredstvu. Elektromagnetski valovi.
13. Zakoni geometrijske optike. Ogib i interferencija svjetlosti.
14. Kontinuirani i linijski spektri. Modeli atoma. Razvoj ideja o atomskoj jezgri.
15. Kvantna mehanika.
16. Elementarne čestice. Teorija velikog praska.
|
-
Ideje suvremene metodike fizike, R. Krsnik, u pripremi za tisak.
-
Metodološke osnove oblikovanja početne nastave fizike, G. Šindler, Školska knjiga, Zagreb, 1980.
-
Teaching Introductory Physics, A. B. Arons, John Wiley & Sons, New York, 1996.
-
Zbornici hrvatskih simpozija o nastavi fizike, HFD, (bijenalno od 1993.).
-
Tutorials in Introductory Physics, L. C. McDermott, P. Shaffer, Prentice Hall, 2002.
-
Physics by Inqury, L. C. Mcdermott, John Wiley & Sons, New York, 1996.
-
Science Teaching and Development of Thinking, A. E. Lawson, Thomson Learning, London, 2002.
-
Reasoning in Physics, The Part of Common Sense, L. Viennot, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 2001.
-
Philosophy of Science, Cognitive Psychology, and Educational Theory and Practice, R. A. Duschl, R. J. Hamilton (eds.), State University of New York Press, Albany, 1992.
|