Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Pedagogija 1 - Teorija i praksa odgoja i obrazovanja

Šifra: 33231
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Marina Đuranović
Izvođači: prof. dr. sc. Marina Đuranović - Seminar
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Cilj kolegija je upoznati studente s razvojem odgojne i obrazovne djelatnosti i pedagoške misli u povijesti ljudskog roda, kao referentnog okvira za razumijevanje suvremenih problema odgoja i obrazovanja. Polazeći od iskustvenog doživljavanja odgojnog i obrazovnog procesa, razviti znanstveni pojam odgoja i obrazovanja i njihovu međusobnu povezanost i uvjetovanost. Osvijestiti povezanost društva i procesa odgoja i obrazovanja, te spoznati ulogu odgoja i obrazovanja u razvoju ljudskog društva i svake pojedine ličnosti. Ovladati spoznajama na kojima će se razviti sposobnosti i umijeća za uspostavljanje humanih odnosa i uspješniju komunikaciju, kao temelja kompetencije. Ovladati temeljima pedagoške metodologije i statistike za samostalno proučavanje odgojne i obrazovne djelatnosti s ciljem unapređivanja iste. Osposobiti se za uočavanje i rješavanje suvremenih problema odgoja i obrazovanja, kako bi studenti kao budući odgajatelji i nastavnici različitih profila mogli odgovoriti izazovima vremena.

NASTAVNI SADRŽAJI:
1. Odgoj i obrazovanje - temeljni pojmovi. Što je odgoj? Što je obrazovanje? Odnos između pojmova odgoja i obrazovanja i njihova uloga u razvoju ličnosti i osposobljavanju za obiteljski, profesionalni i društveni život.
2. Odgoj i obrazovanje - ciljevi, norme i vrijednosti. Pojam ciljeva, normi i vrijednosti i njihovo razlikovanje. Dimenzije cilja odgoja i obrazovanja (tjelesna, kognitivna, afektivna, moralna, estetska, duhovna). Ciljevi odgoja danas. Demokratičnost, pluralizam i multikulturalnost.
3. Podsjeka i pravci pedagogije kao znanosti o odgoju. Raščlamba znanosti o odgoju. Tri tipa pedagogijskih teorija: znanost o odgoju, filozofija odgoja, praktična pedagogija (W. Brezinka). Kritička znanost o odgoju.
4. Odgoj, obrazovanje i društvo. Društvena uvjetovanost odgoja i obrazovanja. Utjecaj odgoja i obrazovanja na razvoj društva. Uloga odgoja i obrazovanja u transmisiji socijalnog nasljeđa na mlađe naraštaje. Uloga obitelji i škole. Kultura i odgoj. Inkulturacija nadređeni pojam odgoju i obrazovanju. Društvene norme i vrijednosti.
5. Odgoj, obrazovanje i razvoj ličnosti. Uloga odgoja i obrazovanja u procesu razvoja ličnosti. Čimbenici razvoja ličnosti: nasljeđe, socijalna sredina, vlastita aktivnost. Mjesto i uloga odgoja i obrazovanja u procesu razvoja ličnosti. Učenje nadređeni pojam odgoju i obrazovanju. Procesi personalizacije i socijalizacije. Teorije odgoja i obrazovanja u svjetlu teorija ličnosti.
6. Odgoj, obrazovanje i međuljudski odnos. Odgoj i obrazovanje kao neposredna djelatnost ovdje i sada odvija se u međuljudskom odnosu. Važnost međuljudskog odnosa između odgajatelja i odgajanika za uspješnost odgojnog i obrazovnog procesa. Odgoj i obrazovanje kao uspješna komunikacija. Čimbenici uspješnosti međuljudskog odnosa i komunikacije u odgoju i obrazovanju. Paradoksi u odgoju i obrazovanju.
7. Razvoj odgojne i obrazovne djelatnosti u povijesti čovječanstva. Povijesna retrospektiva odgojne i obrazovne djelatnosti u razvoju čovječanstva s naglaskom na momente koji su danas aktualni. Pozornost posvetiti ciljevima i zadacima odgoja i obrazovanja, sadržajima i metodama, te organizaciji odgojne i obrazovne djelatnosti. Pojava govora - uvjet odgoja i obrazovanja. Značajna otkrića i pronalasci koji su revolucionirali odgoj i obrazovanje: pismo, tisak, elektronika itd.
8. Razvoj pedagoške misli. Pedagoška misao razvija se u okrilju filozofije. Grčki filozofi: Sokrat, Platon, Aristotel. Srednjovjekovni filozofi. Doba humanizma i renesanse. Novi vijek. J. A. Komensky - prvi pedagoški sustav Velika didaktika, ideolog osnovne škole, filozofi - pedagoški mislioci XVII. i XVIII. stoljeća. J. F. Herbart - utemeljitelj pedagogije kao znanosti. Reformni pedagoški pokreti i pravci nove škole. Hrvatska pedagoška misao. Predstavnici kulturne pedagogije XX. stoljeća. Suvremena pedagoška misao.
9. Istraživanje odgoja i obrazovanja. Opći problemi metodologije pedagogije. Vrste pedagoškog istraživanja. Projekt istraživanja. Etape pedagoškog istraživanja. Metode u pedagoškom istraživanju. Postupci i instrumenti prikupljanja podataka. Osnove pedagoške statistike. Interpretacija rezultata. Pisanje izvješća. Primjena rezultata istraživanja.
10. Suvremeni zahtjevi pedagogije kao znanosti i odgoja i obrazovanja kao djelatnosti. Od lokalne zajednice do svjetskog društva. Od društvene kohezije do demokratskog sudjelovanja. Od gospodarskog rasta do ljudskog razvitka. Doživotno učenje - imperativ za demokraciju. Potraga za odgojnim i obrazovnim sinergijama.
Literatura:
  1. Mikropedagogija. Interakcijsko - komunikacijski aspekt odgoja, M. Bratanić, Školska knjiga, Zagreb, 1993.
  2. Učenje - blago u nama, J. Delors, Educa, Zagreb, 1998.
  3. Uvod u pedagogiju, H. Giesecke, Educa, Zagreb, 1993.
  4. Pedagogija - temeljna znanja, H. Gudjons, Educa, Zagreb, 1994.
  5. Osnove suvremene pedagogije, A. Mijatović (ur.), HPKZ, Zagreb, 1999.
  6. Edukologija, N. Pastuović, Znamen, Zagreb, 1999.
  7. Pedagoška komunikologija, P. Brajša, Školske novine, Zagreb, 1993.
  8. Paradoks odgoja, M. Bratanić, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb, 2002.
  9. Moralna izobrazba danas: ima li to smisla?, L. Legrand, Educa, Zagreb, 1995.
  10. Obrazovanje & društvo, Izazovi 2000 godine, J. Lesourne, Educa, Zagreb, 1993.
  11. Obrazovanje za stoljeće znanja - XXI. stoljeće, A. Mijatović, HPKZ, Zagreb, 1998.
  12. Odgajati za demokraciju, A. Mougniotte, Educa, Zagreb, 1995.
  13. Metodologija pedagoškog istraživanja, V. Mužić, Svjetlost, Sarajevo, 1997.
  14. Pedagogija, A. Vukasović, Zagreb, 1990.
  15. Filozofija odgoja, P. Vuk-Pavlović, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb, 1996.
  16. Opća povijest pedagogije, M. Zaninović, Školska knjiga, Zagreb, 1988.
  17. Pedagoška hrestomatija, M. Zaninović, Školska knjiga, Zagreb, 1985.
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Razvojna psihologija
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni Studij - Matematika i fizika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:

SADRŽAJ

Link na stranicu kolegija: 


Obavijesti