Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Programski jezici i oprema za nastavu programiranja u školama

Šifra: 201322
ECTS: 5.0
Nositelji: dr. sc. Goran Igaly , v. pred.
Izvođači: dr. sc. Goran Igaly , v. pred. - Seminar

dr. sc. Goran Igaly , v. pred. - Auditorne vježbe
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Auditorne vježbe 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA:
Studente osposobiti za:
- rad s programskim jezicima i opremom za provedbu nastave u osnovnim i srednjim školama iz domene računalnog razmišljanja i programiranja
- kritičko vrednovanje i odabir programskih alata i opreme za provedbu nastave programiranja u školama
- prepoznavanje odgojno-obrazovnih ishoda iz kurikuluma informatike pogodnih realizaciju pomoću odgovarajućeg softvera i
hardvera.

SADRŽAJ KOLEGIJA:
- Programski jezici i zadaci za učenje programiranja u školama. Programski jezici Logo i Basic i razlozi njihova korištenja u
nastavi programiranja u mlađoj dobi
- Vizualni (blokovski) programski jezici. Veza između dijagrama toka i blokovskog programa. Varijable, procedure
- Programiranje fizičkih objekata. Senzori, aktivatori, beskonačna petlja.
- Paradigma objektnog programiranja u vizualnim jezicima. Povezivanje koncepata iz objektnog programiranja s
vizualnim jezicima i mogućnosti njihova korištenja u ranoj fazi učenja programiranja
- Komunikacija među jednostavnim sustavima. Korištenje različitih oblika komunikacije (putem žice i bežično) za
uspostavu sustava s više jednostavnih uređaja
- Korištenje naprednih programskih biblioteka.
- Tekstualni programski jezici. Prijelaz s vizualnih na tekstualne programske jezike (Python, Arduino C/C++) . Podržavanje
složenijih senzora
- Razvoj vlastitih biblioteka. Podrška za nove senzore i aktivatore, prilagodba postojećih biblioteka za potrebe nastave
Literatura:
  1. Learning How to Program with Scratch, online course, Joe Hummel.
  2. Networking with the micro:bit, Cigdem Sengul, Anthony Kirby, Internet.
  3. 33 Arduino Lessons 1-33, Paul McWhorter, Internet.
  4. Creating mBlock Extensions, Wang Yu, Internet.
  5. Arduino Uno, 45 projects for beginners and experts, Bert van Dam.
  6. Mathematics for the digital age and programming in Python: with Python 3, Maria Litvin, Gary Litvin.
3. semestar
Izborni računarski predmet 1, 2 - Redovni Studij - Matematika i informatika; modul: nastavnički

4. semestar Ne predaje se
Izborni računarski predmet 1, 2 - Redovni Studij - Matematika i informatika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:
  • v. pred. dr. sc. Goran Igaly:

    ponedjeljak 15-16
    srijeda 16-17
    (obavezna najava putem elektroničke pošte)

    Lokacija: 226

Cilj predmeta

Studente osposobiti za:

  • rad s programskim jezicima i opremom za provedbu nastave u osnovnim i srednjim školama iz domene računalnog razmišljanja i programiranja
  • kritičko vrednovanje i odabir programskih alata i opreme za provedbu nastave programiranja u školama
  • prepoznavanje odgojno-obrazovnih ishoda iz kurikuluma informatike pogodnih realizaciju pomoću odgovarajućeg softvera i hardvera

Očekivani ishodi učenja

  • odabrati odgovarajuće programsko okruženje za ishode učenja iz domene računalnog razmišljanja i programiranja
  • kritički vrednovati i usporediti različita programska okruženja za blokovsko programiranje
  • organizirati nastavu programiranja koja uključuje rad s fizičkim objektima
  • objasniti vezu između dijagrama toka, programa napisanog u blokovskom jeziku, te tekstualnom programskom jeziku
  • objasniti faze generiranja koda za mikrokontroler
  • objasniti vrste i način rada senzora kao ulaznih jedinica
  • pripremiti i dokumentirati zadatke prikladne za nastavu programiranja u školama
  • osmisliti jednostavan zadatak koji uključuje komunikaciju više jednostavnih računalnih sustava
  • primijeniti jednostavne elemente paradigme objektnog programiranja na vizualne jezike
  • izraditi programsku biblioteku s proširenjima za podršku senzorima u blokovskom programskom jeziku

Sadržaj predmeta

  • Programski jezici i zadaci za učenje programiranja u školama. Programski jezici Logo i Basic i razlozi njihova korištenja u nastavi programiranja u mlađoj dobi
  • Vizualni (blokovski) programski jezici. Veza između dijagrama toka i blokovskog programa. Varijable, procedure
  • Programiranje fizičkih objekata. Senzori, aktivatori, beskonačna petlja.
  • Paradigma objektnog programiranja u vizualnim jezicima. Povezivanje koncepata iz objektnog programiranja s vizualnim jezicima i mogućnosti njihova korištenja u ranoj fazi učenja programiranja
  • Komunikacija među jednostavnim sustavima. Korištenje različitih oblika komunikacije (putem žice i bežično) za uspostavu sustava s više jednostavnih uređaja
  • Korištenje naprednih programskih biblioteka.
  • Tekstualni programski jezici. Prijelaz s vizualnih na tekstualne programske jezike (Python, Arduino C/C++) . Podržavanje složenijih senzora
  • Razvoj vlastitih biblioteka. Podrška za nove senzore i aktivatore, prilagodba postojećih biblioteka za potrebe nastave

Obavijesti