Besplatno korištenje ArcGIS Pro i IBM SPSS-a

Besplatno korištenje ArcGIS Pro i IBM SPSS-a na Odsjeku te povoljna kupnja  IBM® SPSS® Statistics 29, Statistica i EndNote 21

Studentima Doktorskog studija geografije omogućeno je:

  • besplatno korištenje ArcGIS Pro programskog paketa i SPSS paketa na računalima Geografskog odsjeka (u dogovoru sa sistem inženjerom Mariom Dakićem i mentorom)
  • izuzetno povoljna kupnja programa IBM® SPSS® Statistics (od 49$ na više, ovisno o vrsti i trajanju licence) 29, Statistica (od 16$ naviše), EndNote 21 (112 $) te niza drugih programa korisnih u istraživačkom radu.

Kupnja kreditnom karticom ili PayPalom se obavlja putem stranice https://onthehub.com/ na kojoj se potrebno registrirati sa službenom AAI identitetom odnosno e-mail adresom oblika: nsurname.geog@pmf.hr


Obrana doktorske disertacije Ivana Ivića, educ geogr. et mag. geogr., održat će se 10. prosinca 2024. godine u 10:30 sati, u predavaonici 3 na Geografskom odsjeku PMF-a (Trg Marka Marulića 19/II).

Disertacija nosi naslov: „Odrednice uspješnog učenja i poučavanja geografije“


Povjerenstvo za obranu imenovano je u sastavu:
1.    prof. dr. sc. Zoran Curić,  Geografski odsjek, PMF, Sveučilište u Zagrebu
2.    doc. dr. sc. Dubravka Spevec, Geografski odsjek, PMF, Sveučilište u Zagrebu
3.    dr. sc. Biljana Vranković, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Republika Hrvatska
Zamjena: prof. dr. sc. Martina Jakovčić, Geografski odsjek, PMF, Sveučilište u Zagrebu

Sažetak: 

Prostorna obilježja, osobito društveno-gospodarska u značajnoj mjeri određuju i uspjeh u, ustavom Republike Hrvatske obveznom, formalnom geografskom obrazovanju (24,3 %), a značajne prostorne razlike koje proizlaze iz vanjskih uvjeta učenja vidljive su i u uspjesima u radu s učenicima visokomotiviranima za nastavni predmet Geografija. Pomoću regresijskoga modela temeljenoga na društveno-gospodarskim obilježjima upisnoga područja 137 osnovnih škola kao nezavisnim i ostvarenim prosječnim rezultatom škole na standardiziranom ispitu kao zavisnom varijablom izdvojene su osnovne škole sa značajnim odstupanjima predviđenoga i stvarnog rezultata na Nacionalnom ispitu iz geografije 2020. godine. Primjenom niza kvalitativnih metodološki postupaka, poštujući principe triangulacije, omogućen je dubinski uvid u okolnosti takvih slučaja. Budući da je u ovome doktorskom radu po prvi puta u edukacijskoj geografiji primijenjena mješovita metodologija, prvi su puta prostorno vizualizirana upisna područja osnovnih škola gradskih naselja izvan Zagreba, prvi put istraživana nastava geografije neposrednim opažanjem i prvi put primijenjena triangulacija u prikupljanju informacija i verifikaciji rezultata ovaj rad doprinosi znanstvenom i metodološkom razvoju grane edukacijske geografije u Hrvatskoj. U aplikativnom smislu, razvijen je i uspješno provjeren model dizajna istraživanja, uzorkovanja i prikupljanja podataka, što predstavlja poseban izazov u edukacijskim istraživanjima. Tematskom analizom izdvojena važnost nastavničkih kompetencija poput odgovornosti i organiziranosti, ali i pristupa planiranju nastavnoga sata naglašavaju važnost metodičkoga znanja, a teme prepoznate u ukupnom uzorku poput prostorno diferenciranih stavova o važnosti obrazovanja otvaraju širok prostor daljnjim znanstvenim propitkivanjima i provjerama. Uočene razlike odabranih škola i nastavnika unutar četiriju različitih skupina objašnjavaju kontekst ostvarenih rezultata i sugeriraju značajne teme daljnjih istraživanja geografskoga obrazovanja u Hrvatskoj i svijetu.

 

Join Zoom Meeting
https://zoom.us/j/95807311989

Meeting ID: 958 0731 1989

Autor: Marijana Šurina
Popis obavijesti