|
Opterećenje:
|
1. komponenta
| Vrsta nastave | Ukupno |
| Predavanja |
30 |
| Seminar |
30 |
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
|
|
Opis predmeta:
|
Cilj je kolegija Geografija kulturne ponude razviti razumijevanje općih pitanja formiranja kulturne ponude te uloge kulture, kulturnih djelatnosti i kulturnih/kreativnih industrija u lokalnom i regionalnom razvoju; cilj je također proširiti spoznaje o lokalitetima svjetske i hrvatske baštine, pritom se baština interpretira kao razvojni resurs. Studenti će usvojiti znanje o kulturnim politikama i strategijama zaštite i promocije nacionalnih kultura. Preko projektnih zadataka u sklopu seminarskih radova studenti će steći znanja potrebna za kasnije samostalno sudjelovanje u prezentiranju ili kreiranju kulturne ponude.
SADRŽAJ KOLEGIJA
1. Kultura, globalizacija i globalno tržište kulture
2. Svjetski modeli kulturnih politika
3. Kulturne djelatnosti i kulturne industrije. Proizvodnja, usluge i proizvodi kulturnih/kreativnih industrija
4. Muzejska i galerijska djelatnost: povijest, društvena uloga i poduzetničke strategije
5. Kazališna djelatnost: povijest, utjecaj na razvoj grada, procesi komercijalizacije
6. Festivali: utjecaj na kulturni turizam
7. Kreativni sektor i razvoj grada: primjer svjetskih središta mode
8. Grad kao kulturni kapital
9. Utjecaj baštine na razvoj grada
10. Lokaliteti baštine 1: antičko razdoblje
11. Lokaliteti baštine 2: srednji vijek
12. Lokaliteti baštine 3: doba renesanse i baroka
13. Lokaliteti baštine 4: 18.-19. st.
14. Lokaliteti baštine 5: 20. st.
15. Kultura i kulturna baština u dokumentima i programima EU
|
|
Literatura:
|
- Prezentacije predavanja (u PDF-u) postavljene na Microsoft Teams grupi kolegija
- Dallen J. Timothy (2011): Cultural Heritage Tourism. An Introduction. Channel View Publications, Bristol, 2011.
- Šakaja, L. (1999): Kultura i prostor: prostorna organizacija kulturnih djelatnosti u Hrvatskoj (pojedina poglavlja), Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb - odabrana poglavlja.
|