Opterećenje:
|
1. komponenta
Vrsta nastave | Ukupno |
Predavanja |
30 |
Seminar |
15 |
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
|
Opis predmeta:
|
Glavni cilj predmeta je omogućiti studentima bolje razumijevanje kompleksnog odnosa grad-društvo, izraženog kroz funkcionalne, socijalne i morfološke promjene u prostoru. Pojedinačni ciljevi predmeta su: pružiti sintezu suvremenih teorijskih i metodoloških znanja o promjenama u gradu, koje su potaknute interakcijom različitih ekonomskih, socijalnih, kulturnih i političkih faktora na globalnoj, regionalnoj i, što je posebno važno u okviru ovog predmeta, na lokalnoj (gradskoj) razini. Upravo će se zato brojnim primjerima iz gradova u svijetu, Europi (ističu se post-socijalistički gradovi) i Hrvatskoj (Zagreb i drugi gradovi) približiti problematika transformacije (socijalnog) prostora grada. Poseban naglasak u okviru ovog predmeta je na samostalnom radu odnosno razvijanju vještina nužnih za samostalni istraživački rad (pisanje eseja, čitanje obavezne i fakultativne literature) i skupnim aktivnostima (projektni zadatak, tematske diskusije, terenska nastava).
SADRŽAJ KOLEGIJA
1. UVODNO PREDAVANJE - SOCIO-PROSTORNA DIJALEKTIKA
2. TEORIJE I MODELI SOCIO-PROSTORNE STRUKTURE GRADA
3. URBANO PLANIRANJE I UPRAVLJANJE GRADOM
4. EKONOMSKI KONTEKST PROMJENA U GRADU
5. KULTURNI KONTEKST PROMJENA U GRADU
6. SOCIJANI KONTEKST PROMJENA U GRADU
7. SOCIJALNA DEPRIVACIJA
8. SEGREGACIJA
9. STANOVANJE
10. REVITALIZACIJA
11. GENTRIFIKACIJA (TERENSKI IZLAZAK)
12. MIGRACIJE U GRADU
13. KVALITETA ŽIVOTA U GRADU
14. IMIDŽ GRADA
15. ZAVRŠNO PREDAVANJE (TERENSKI IZLAZAK)
|
Literatura:
|
- Prezentacije s nastave (u PDF-u) postavljene na MS Teams kanalu kolegija Urbano-socijalna geografija.
- Green, R. P., Pick, J. B., 2006: Exploring the Urban Community: A GIS Approach, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River (odabrana poglavlja).
- Knox, P., Pinch, S., 2010: Urban Social Geography: An Indroduction, Pearson Education Limited, Harlow (odabrana poglavlja).
- Članci iz časopisa koje nastavnik preporuči na predavanju.
|