Anketa

Na ovoj stranici trenutno nije odabrana niti jedna anketa!

Repozitorij

Repozitorij je prazan

Metodologija istraživanja odgoja i obrazovanja

Šifra: 61599
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Siniša Opić
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJ KOLEGIJA: Ovim kolegijem razvijaju se sljedeće kompetencije: razumijevanje osnova znanstvenog pristupa istraživanju obrazovanja i odgoja, poznavanje faza znastvenog istraživanja, razlikovanje i poznavanje prednosti i nedostataka kvantitavnog i kvalitativnog istraživanja, osposobljenost za sudjelovanje u provođenju znanstvenog istraživanja obrazovanja i odgoja te osposobljenost za primjenu istraživačkih rezultata u unapređivanju obrazovne i odgojne prakse.

NASTAVNI SADRŽAJI:
1. Značajke znanstvenog istraživanja obrazovanja. Svrha znanstvenog istraživanja: opis, objašnjenje, predviđanje i kontrola istraživane pojave. Unapređivanje obrazovanja pomoću istraživanja.
2. Faze istraživanja u obrazovanju. Izbor i definiranje istraživačkog problema, izbor istraživačkog nacrta, izbor uzorka i mjerenje, testiranje istraživačkih hipoteza, objavljivanje rezultata istraživanja.
3. Deskriptivna i inferencijalna statistika. Razlika između korelacione i uzročno-komparativne metode. Bivarijantna i multivarijantna stastistika. Kako se nterpretira korelacija.
4. Kvalitativna istraživanja obrazovanja. Metode kvalitativnog istraživanja. Prednosti i nedostaci kvalitativnog i kvantitativnog pristupa. Valjanost kvalitativnih metoda.
5. Evaluacijska istraživanja u obrazovanju. Kvantitativno i kvalitativno orijentirani evaluacijski model. Formativna i sumativna evaluacija. Evaluacija i procjena obrazovnih potreba.
6. Istraživanje i razvoj obrazovanja (I & RO). I & RO kao strategija poboljšanja obrazovne prakse. I & RO kao proces razvoja i validacije obrazovnih produkata (programa, metoda, udžbenika, obrazovne tehnike itd.). Odnos između istraživanja obrazovanja i I & RO procesa.
7. Etička načela u istraživanju obrazovanja. Dobrovoljnost, povjerljivost i zaštita podataka, područja s dozvoljenim varanjem ispitanika, desenzibilizacija ispitanika. Zakonska ograničenja.
Literatura:
  1. Standardi za pedagoško i psihološko testiranje, Američko udruženje za istraživanje u obrazovanju, Američko udruženje psihologa, Nacionalno vijeće za mjerenje u obrazovanju, Educa, Zagreb, 1992.
  2. Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja, V. Mužić, Educa, 1999.
  3. Osnovne statističke metode za nematematičare, B. Petz, Liber, Zagreb, 1985.
  4. Educational Research, W. R. Borg, M. D. Gall, Longman Scientific Publishers, 1989.
  5. Measurement and Evaluation in Teaching, N. Gronlund, Macmillan Publishing Company, Collier Macmillan Publishers, 1985.
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Didaktika 2 - Poučavanje i nastava
3. semestar
Izborni pedagoški predmet 2 - Redovni Studij - Matematika i informatika; modul: nastavnički
Termini konzultacija:

SADRŽAJ

Link na stranicu kolegija: 


Obavijesti