| CILJEVI PREDMETA Ciljevi predmeta su osposobiti studente za izvođenje istraživački usmjerene interaktivne nastave fizike u osnovnoj i srednjoj školi, povezati stručna znanja iz fizike s pedagoškim znanjima, nastavnim tehnikama i stavovima o učenju i poučavanju fizike, upoznati studente s teorijskim utemeljenjem i nastavnim metodama istraživački usmjerene interaktivne nastave fizike,upoznati studente s ključnim idejama i najčešćim učeničkim konceptualnim i matematičko - logičkim poteškoćama vezanim uz osnovne koncepte njutnovske mehanike, naučiti kako pripremiti nastavni sat iz fizike za osnovnu i srednju školu, razviti sposobnosti komuniciranja fizikalnih sadržaja učenicima na način prilagođen učeničkoj dobi i predznanju.
 
 ISHODI UČENJA NA RAZINI PROGRAMA KOJIMA PREDMET DOPRINOSI:
 
 1. Znanje i razumijevanje
 1.4. demonstrirati poznavanje i razumijevanje suvremenih pristupa nastavi fizike i suvremenih nastavnih metoda
 1.5. demonstrirati poznavanje i razumijevanje strukture prirodoznanstvenog znanja
 1.6. integrirati stručna znanja iz fizike sa znanjima stečenim u pedagogiji, psihologiji, didaktici i metodici
 2. Primjena znanja i razumijevanja
 2.6. kreirati motivirajuće okruženje za aktivno učenje, koje potiče razvoj sposobnosti i znanja svih učenika
 2.7. osmisliti, pripremiti i izvesti nastavni sat u osnovnoj i srednjoj školi u skladu s nastavnim planom i programom i načelima interaktivne istraživačke usmjerene nastave fizike
 3. Stvaranje prosudbi
 3.2. postaviti jasne i mjerljive ciljeve učenja u nastavi fizike u skladu s nastavnim programom
 3.3. promišljati i kritički vrednovati izvedenu nastavu
 3.4. preuzeti odgovornost za uspješno provođenje i izvršenje nastavnih zadataka
 3.5. demonstrirati profesionalni integritet i etično ponašanje u radu s učenicima i kolegama
 
 OČEKIVANI ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
 
 1. navesti i opisati teorijsko utemeljenje i nastavne metode istraživački usmjerene interaktivne nastave fizike
 2. objasniti i primijeniti ključne fizikalne ideje, modele i zakone iz mehanike na način pristupačan učenicima
 3. navesti i objasniti najčešće učeničke konceptualne i matematičko - logičke poteškoće vezane uz osnovne koncepte mehanike, kao i načine njihovog rješavanja
 4. opisati i objasniti  osnovne elemente prirodoznanstvenog znanja (model, zakon, teorija) i njihovu ulogu u nastavi fizike
 5. opisati i primijeniti osnovne elemente znanstvenog zaključivanja (hipotetičko -deduktivno zaključivanje, proporcionalno zaključivanje, kontrola varijabli)
 6. navesti vrste školskih pokusa i objasniti njihovu ulogu i načine izvođenja u nastavi fizike
 7. opisati i primijeniti interaktivne nastavne metode
 8. pripremiti nastavni sat iz fizike za osnovnu i srednju školu
 
 SADRŽAJ PREDMETA:
 
 1. (4 sata) Istraživački usmjerena interaktivna nastava.  Nastavni planovi i programi za osnovnu i srednju školu. Obrazovni ishodi.
 2. (4 sata) Interaktivni načini poučavanja. Struktura nastavnog sata iz fizike. Analiza snimljenih nastavnih satova.
 3. (4 sata) Znanje i priroda znanosti. Modeliranje u fizici. Pisanje pripreme za nastavni sat u osnovnoj školi.
 4. (4 sata) Konstruktivistički model učenja. Pisanje pripreme za nastavni sat u srednjoj školi.
 5. (4 sata)  Razvoj formalnog mišljenja kod učenika. Proporcionalno zaključivanje, kontrola varijabli, hipotetičko-deduktivno zaključivanje.
 6. (4 sata) Učeničke matematičko - logičke poteškoće u fizici. Vektori.  Interpretacija jednadžbi.
 7. (4 sata) Osnovni kinematički koncepti. Analiza grafova u kinematici.
 8. (4 sata) Uloga pokusa u nastavi fizike. Prikaz i analiza rezultata mjerenja u nastavi fizike.
 9. (4 sata) Učeničke pretkoncepcije u fizici i konceptualna promjena. Osnovne tehnike induciranja konceptualne promjene.
 10. (4 sata) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz Newtonove zakone. Dijagrami sila.
 11. (4 sata). Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz pasivne sile (trenje,napetost niti, reakcija podloge).
 12. (4 sata) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz kružno gibanje.
 13. (4 sata) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz inercijalne i akcelerirane sustave.
 14. (4 sata) Ključne ideje i učeničke poteškoće vezane uz Newtonov zakon gravitacije.
 15. (4 sata)  Geocentrični i heliocentrični sustav - povijesna ilustracija formiranja znanstvenog modela.
 
 OBVEZE STUDENATA:
 
 Studenti su obvezni redovito pohađati nastavu (predavanja i seminare), te pisati domaće zadaće
 
 OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA:
 
 Studenti pišu tijekom semestra dva kolokvija i šest domaćih zadaća. Maksimalni broj bodova = 100 = zadaće (20)+ 1.kolokvij (40) + 2. kolokvij (40). Studenti koji ostvare više od 80% bodova na svakom od kolokvija oslobođeni su usmenog ispita. Studenti koji ostvare manje od 50% bodova na nekom od kolokvija moraju ponovno upisati kolegij. Ocjena se formira prema osvojenom ukupnom broju bodova i uspjehu na usmenom ispitu.
 |