Upoznavanje osnova geografije potrošnje, s posebnim naglaskom na geografiju maloprodaje kao jedne od potrošačkih aktivnosti. Spoznati faktore razvoja potrošnje, upoznati suvremene prostore potrošnje te četiri glavne potrošačke aktivnosti. Upoznati suvremene funkcije pojedinih prostora potrošnje. Upoznati geografske metode istraživanja geografije potrošnje. Proširivanje stručnih znanja i vještina iz društvene geografije. Primjena znanja i vještina stečenih u kartografiji, ekonomskoj geografiji i metodologiji u terenskom radu i u praksi.
Razumijevanje i tumačenje uzroka i posljedica geografskog razmještaja potrošačkih aktivnosti.
Razumijevanje kompleksnog sustava potrošnje te njegovog utjecaja na suvremeno ponašanje potrošača .
Razumijevanje utjecaj lokacije mjesta potrošnje, a posebice trgovina i trgovačkih centara na funkcionalnu - prostornu strukturu grada i razvoj turističke djelatnosti.
SADRŽAJ KOLEGIJA
1. Geografija potrošnje - definicija, metodologija, trendovi razvoja
2..Geografsko istraživanje potrošnje i ponašanja potrošača
3. Razvoj potrošnje i potrošačkog društva od industrijske revolucije do 1960
4. Razvoj potrošnje i potrošačkog društva od 1960-ih do danas
5. Sistemi potrošnje ili potrošačke aktivnosti - kupovina
6. Sistemi potrošnje ili potrošačke aktivnosti - prehrana, zabava, obrazovanje i kultura
7. Ulica kao mjesto potrošnje - alternativni ekonomski prostori
8. Trgovački centar kao mjesto potrošnje - pojam, pojava, razvoj, lokacija, funkcije.
9. Trgovina kao mjesto potrošnje - lokacija trgovine u gradu, trgovina u prostornoj strukturi grada
10. Vrste potrošača
11. Utjecaj kulture i supkultura na ponašanje potrošača
12. Razvoj potrošnje u Hrvatskoj od 1945. do 1990.
13. Razvoj potrošnje u Hrvatskoj nakon 1990. godine
14. Globalizacija i suvremena potrošačka kultura
15. Budući trendovi razvoja potrošnje
|
- Mansvelt, J., 2005: Geographies of Consumption, Sage Publications, London, 190 str.
- Cross, G., 2010: An all-consuming century, Columbia University Press, New York, poglavlje 5, 6, 7
- Smart, B., 2010: Consumer society, critical issues and environmental consequences, Sage Publications, London
- Zukin, S., 2005: Point of purchase: how shopping changed American culture, Routledge, New York, 325 str
- Miller, D. i dr., 1998: Shopping, place and identity, Routledge, London, 214 str.
- Ritzer, G., 1999: McDonaldizacija društva. Istraživanje mijenjajućeg karaktera suvremenog društvenog života, Jesenski i Turk, Zagreb, 326 str.
- Duda, I., 2005: U potrazi za blagostanjem, O povijesti dokolice i potrošačkog društva u Hrvatskoj 1950-ih i 1960-ih, Srednja Europa, Zagreb
- Duda, I., 2010: Pronađeno blagostanje : Svakodnevni život i potrošačka kultura u Hrvatskoj 1970-ih i 1980-ih godina, Srednja Europa, Zagreb
|