Opterećenje:
|
1. komponenta
Vrsta nastave | Ukupno |
Metodičke vježbe |
90 |
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
|
Opis predmeta:
|
Cilj kolegija Metodička praksa iz geografije je osposobiti studente za kvalitetnu pripremu, izvođenje, vrednovanje i samovrednovanje svih vrsta nastave geografije u osnovnim i srednjim školama i cjeloživotno učenje.
SADRŽAJ KOLEGIJA
Metodička praksa iz geografije odvija se u imenovanim školama-vježbaonicama, pod stručnim vodstvom imenovanih mentora tijekom koje će studenti:
1) Upoznati školu kao organizaciju neposrednim uvidom u njen rad.
2) Upoznati zakonske i podzakonske akte po kojima djeluje (zakone, pravilnike, Statut škole i dr.).
3) Upoznati pedagošku dokumentaciju.
4) Upoznati izvedbene kurikulume, nastavna sredstva i pomagala te okružje za nastavu geografije.
5) Upoznati organizaciju nastave geografije u školi-vježbaonici.
6) Prisustvovati satima nastave mentora u vježbaonici u osnovnoj i srednjoj školi.
7) Samostalno napisati detaljnu pripremu i pripremiti nastavni materijal, održati i kritički (samo)vrednovati sate nastave geografije.
8) Održati ogledni nastavni sat pred sveučilišnim nastavnikom-voditeljem prakse.
9) Ispuniti zadane protokole promatranja nastave.
10) Voditi dnevnik i portfolio metodičke prakse.
1) Primijeniti zakonske i podzakonske akte u konkretnim nastavnim i školskim situacijama.
2) Razlikovati strukturu i sadržaj nastavnih planova, programa i predmetnih kurikuluma geografije u pojedinim tipovima škola u Hrvatskoj.
3) Samostalno planirati, programirati, pripremiti, realizirati i vrednovati odgojno-obrazovni rad (redovitu, dodatnu, dopunsku, izbornu nastavu, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti).
4) Samostalno izraditi izvedbene kurikulume za sve razrede u kojima se izvodi nastava geografije u osnovnim i srednjim školama.
5) Samostalno napisati pripremu za sve tipove nastavih satova geografije.
6) Formulirati ciljeve i specifične ishode učenja u nastavi geografije.
7) Primijeniti suvremene nastavne strategije, metode, tehnike i postupke u nastavi geografije.
8) Primijeniti efikasne oblike rada, učinkovita nastavna sredstva i pomagala u nastavi geografije.
9) Odabrati pouzdane izvore podataka i literaturu u pripremanju i izvedbi nastave geografije.
10) Realizirati proces samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja nastave.
|
Literatura:
|
- Kurikulumi i nastavni programi nastavnoga predmeta Geografija.
- M. Matas, Metodika nastave geografije, drugo izdanje (Hrvatsko geografsko društvo, Zagreb, 1998.)
- A. Bežen, Metodika - znanost o poučavanju nastavnog predmeta (Profil, Zagreb, 2008.)
- W. Mattes, Nastavne metode (Naklada Ljevak, Zagreb, 2007.)
- Zakonski propisi i pravilnici o odgoju i obrazovanju u Republici Hrvatskoj.
- R. J. Marzano, D. J. Pickering, J. E. Polllock, Nastavne strategije (Naklada Ljevak, Zagreb, 2007.)
- Odobreni udžbenici, radne bilježnice, školski atlasi, drugi obrazovni materijali i digitalni obrazovni sadržaji.
- Literaturu za pripremu pojedinih nastavnih sati student dogovara s mentorom u školi-vježbaonici.
|