Dana 2. i 3. siječnja 2025. u Kongresnom centru Hotela Antunović u Zagrebu, uspješno je održan 71. po redu Zimski seminar za geografe pod nazivom „Budućnost geografskog obrazovanja: novi pravci u istraživanjima i praksi”. Ovaj skup tradicionalno organizira Hrvatsko geografsko društvo u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje i Geografskim odsjekom PMF-a.
I ove godine skup je okupio stručnjake iz područja geografije kako bi razmijenili znanje, iskustva i rezultate najnovijih istraživanja.
Nastavnici Geografskog odsjeka i gosti predavači predstavili su dvanaest tema koje doprinose jačanju kompetencija učitelja i nastavnika geografije u područjima matične znanosti, metodologije geografskih istraživanja, vrednovanja i edukacijske geografije. Na temelju izlaganja, učitelji i nastavnici geografije bit će u mogućnosti u nastavi primijeniti aktualna saznanja iz geopolitičkih promjena u svijetu, turizma i socioekonomskih prostornih promjena, te utjecaja globalizacije na nacionalni identitet i suverenitet, koristiti odgovarajuće metodološke pristupe za poučavanje učenika s teškoćama u nastavi geografije kao i o utjecaju suvremenih tehnologija i interneta na povezivanje svijeta i ovisnosti među mladima. Implementirati smjernice i rezultate međunarodnih vrednovanja u procesu vrednovanja odgojno-obrazovnih ishoda geografije te koristiti rezultate edukacijskih istraživanja u planiranju, programiranju i izvođenju nastave geografije. Nastavnici su imali priliku istražiti primjenu novih tehnologija u geografiji, poput Lidar tehnologije, GIS-a i virtualne stvarnosti (VR), te razmotriti koncept učionice budućnosti i izazove povezane s novim pristupima u poučavanju. Predstavljena je i tema povezivanja i djelovanja škola kroz udrugu, koja naglašava važnost suradnje među obrazovnim ustanovama na svim razinama.
Za profesionalni razvoj učitelja i nastavnika, kao i za popularizaciju geografije kao nastavnoga predmeta i znanstvene discipline, posebno je važno unaprijediti mentorski rad u pripremi učenika za sudjelovanje na svim razinama natjecanja iz geografije, usmjeren na usvajanje odgojno-obrazovnih ishoda i generičkih kompetencija, te promovirati studijske programe geografije među učenicima osnovnih i srednjih škola.
Sudionicima seminara uvodnim riječima obratili su se doc. dr. sc. Mladen Maradin, predsjednik Hrvatskog geografskog društva, izv. prof. dr. sc. Ivan Čanjevac, pročelnik Geografskog odsjeka, prof. dr. sc. Mirko Planinić, dekan Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Mara Capar, mag. rehab. educ., pomoćnica v.d. ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje.
Mladi olimpijci, sudionici prošlogodišnjeg iGEO natjecanja održanog u Maynoothu u Republici Irskoj, imali su priliku podijeliti svoja iskustva i uspjehe s natjecanja, a njihovi voditelji istaknuli su doprinos hrvatskog olimpijskog tima ugledu hrvatske geografije na svjetskoj razini.
Tradicionalno, dodijeljene su i nagrade Hrvatskog geografskog društva za 2024. godinu.
Prof. dr. sc. Nenad Buzjak sa Geografskog odsjeka PMF-a nagrađen je za znanstveni doprinos, dok je nagradu za promidžbu i popularizaciju geografije dobila dr. sc. Biljana Vranković iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja. Nagrade za poučavanje geografije zasluženo su pripale Ivani Balaško, prof. iz Osnovne škole Gornja Vežica, Rijeka te Ivici Blaževiću, prof. iz Klasične gimnazije fra Marijana Lanosovića s pravom javnosti, Slavonski Brod.
Također, posmrtno je dodijeljena i Nagrada za životno djelo akademiku Dragutinu Feletaru u znak priznanja za njegov izniman znanstveni i stručni doprinos.
Organizatori su izrazili zadovoljstvo visokim brojem sudionika, kvalitetom prezentacija i konstruktivnim raspravama koje su se odvijale tijekom događaja. Istaknuta je važnost ovog seminara kao platforme za umrežavanje i uspostavljanje suradnje među geografima, čime se doprinosi daljnjem unapređenju struke u Republici Hrvatskoj. Naglašena je i značajnost proširivanja znanja i vještina u nastavi geografije, što doprinosi unapređenju kvalitete obrazovanja, poticanju profesionalnog razvoja učitelja te promociji geografije kao nastavnog predmeta i znanstvene discipline.