Znanstvene vijesti

U rubrici "Znanstvene vijesti" kroz kratke članke, reportaže ili intervjue s stručnjacima, možete čitati o najnovijim dostignućima, istraživanjima i otkrićima PMF-ovih znanstvenika u svijetu znanosti i tehnologije. Saznajte sve o najnovijim otkrićima iz područja biologije, fizike, kemije, geologije, geografije, matematike i geofizike. Donosimo vam informacije o značajnim događajima u PMF-ovoj znanstvenoj zajednici, istraživanjima koja imaju utjecaj na svakodnevni život, tehnološkim inovacijama i drugim temama koje oblikuju suvremeni svijet.

Mi mijenjamo društvo znanjem!

Znanstveni rad koji opisuje virom...

U veljačkom broju časopisa Journal of Plant Pathology, objavljen je znanstveni rad koji opisuje virom krestasta crvenka (Erythrina crista-galli): https://doi.org/10.1007/s42161-023-01521-y

Što su naši znanstvenici pronašli?
Jedno od stabalaca koje raste u Botaničkom vrtu Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ima pjegavo lišće i bijele pruge po grimiznim cvjetovima što bi moglo biti povezano s virusnom infekcijom, ali znanstvena strogost zahtijeva više eksperimenata da se to dokaže. Naši znanstvenici su sigurni da njegov virom čine prune dwarf virus (PDV) i jedan potpuno novi virus. Novootkriveni virus nazvan je Erythrina capillovirus (ErCV).
Koautori na ovom radu su Dijana Škorić, Dorotea Grbin, Martina Šeruga Musić i suradnici sa Sveučilišta Liège (TERRA-Gembloux Agro-BioTech) Johan Rollin i Sébastien Massart.

Istraživanje je rezultat rada na  HRZZ-projektu NanoPhyto (IPS-2020-01-2960) i prethodnog umrežavanja kroz COST Action FA1407 (COST DIVAS).

Više o istraživanju i njegovim implikacijama možete pročitati na: https://rdcu.be/dpzW1