Znanstvene vijesti

U rubrici "Znanstvene vijesti" kroz kratke članke, reportaže ili intervjue s stručnjacima, možete čitati o najnovijim dostignućima, istraživanjima i otkrićima PMF-ovih znanstvenika u svijetu znanosti i tehnologije. Saznajte sve o najnovijim otkrićima iz područja biologije, fizike, kemije, geologije, geografije, matematike i geofizike. Donosimo vam informacije o značajnim događajima u PMF-ovoj znanstvenoj zajednici, istraživanjima koja imaju utjecaj na svakodnevni život, tehnološkim inovacijama i drugim temama koje oblikuju suvremeni svijet.

Mi mijenjamo društvo znanjem!

Knjiga Fundamentals of viroid biology

Nedavno je objavljena knjiga Fundamentals of viroid biology u kojoj je objavljeno i poglavlje koje je napisala naša prof. dr. sc. Dijana Škorić s Biološkog odsjeka PMF-a.

Knjiga je zamišljena kao udžbenik namijenjen studentima diplomskih ili doktorskih studija te stručnjacima koji žele upoznati područje. Viroidi su male nekodirajuće prstenaste molekule jednolančanih RNA koje su u biljkama uzročnici značajnih bolesti. To su prve takve molekule koje se samostalno umnažaju u biljkama otkrivene prije više od pedeset godina. Danas se otkriva mnoštvo sličnih prstenastih malih RNA u animalnim stanicama, gljivama, a nedavno i u bakterijama, no viroidi su otvorili vrata u svijet takvih molekula iznenađujuće jednostavnosti, a snažnog utjecaja na domaćinske organizme. Knjigu su pisali i uređivali vodeći svjetski znanstvenici u istraživanjima viroida, a naša prof. dr. sc. Škorić s je dala svoj doprinos u  poglavlju koje obrađuje pojavnost viroidnih bolesti u Europi.

Škorić, D. (2024):Viroid-associated plant diseases in Europe. In: Fundamentals of Viroid Biology. Adkar-Purushotama R. A., Sano T., Perreault J. P., Yanjarappa S. M., Di Serio F., Daròs J.-A. (eds.) London, San Diego, Cambridge (MA), Oxford, Elsevier, Academic Press, pp. 109-131. https://doi.org/10.1016/B978-0-323-99688-4.00002-X