Grupa za edukacijsku fiziku aktivno se bavi istraživanjima u području edukacijske fizike, razvojem novih edukacijskih testova i nastavnih materijala te kontinuiranom edukacijom nastavnika fizike u Hrvatskoj kroz metodičke kolegije iz fizike za studente, kao i održavanje brojnih radionica i predavanja za nastavnike fizike. Grupa surađuje s mnogim vanjskim suradnicima, među kojima se posebno ističu dvije bivše članice grupe, izv. prof. dr. sc. Ana Sušac, sada na Fakultetu za elektrotehniku i računarstvo Sveučilišta u Zagrebu i prof. dr. sc. Lana Ivanjek, sada na Sveučilištu Johannes Kepler u Linzu, Austrija.
Grupa je sudjelovala u konstrukciji nekoliko edukacijskih dijagnostičkih testova (npr. Konceptualni test iz valne optike CSWO, Test o grafovima u različitim kontekstima), a pored toga je evaluirala funkcioniranje nekih često korištenih testova u edukacijskim istraživanjima, poput Force Concept Inventory (FCI), Conceptual Survey in Electricity and Magnetism (CSEM) i Test of understanding vectors (TUV). Grupa je nedavno u okviru HRZZ projekta IP-01-2018-9085 završila veliku studiju razumijevanja valne optike kod hrvatskih srednjoškolaca, te osmislila, primijenila i evaluirala novu istraživački usmjerenu nastavnu intervenciju. Nova nastavna sekvenca, popraćena novorazvijenim učeničkim istraživačkim pokusima i eksperimentalnom opremom pokazala se vrlo učinkovitom za poučavanje valne optike u srednjoj školi (pregled projekta i njegovih rezultata prezentiran je u članku Effect of an inquiry-based teaching sequence on secondary school students’ understanding of wave optics, Phys. Rev. PER 20, 010156 (2024)).
Od metoda koje se koriste u istraživanjima važno je spomenuti korištenje eye - tracking metode (analiziranje pokreta očiju ispitanika pri provođenju raznih zadataka) te uporabu Raschove analize za konstrukciju i evaluaciju testova kao dijagnostičkih instrumenata u području edukacijske fizike. Grupa je sudjelovala u konstrukciji nekoliko edukacijskih dijagnostičkih testova (test o grafovima u različitim kontekstima je objavljen, dok su neki drugi još u postupku razvoja ili objavljivanja), a pored toga je evaluirala funkcioniranje nekih često korištenih testova u edukacijskim istraživanjima, poput Force Concept Inventory (FCI), Conceptual Survey in Electricity and Magnetism (CSEM) i Test of understanding vectors (TUV).
Grupa se trenutno bavi istraživanjem učeničkog razumijevanja energije, koja je središnji i iznimno važan fizički koncept,kao i razvijanjem i testiranjem nove istraživački usmjerene nastavne sekvence o energiji, s ciljem poboljšanja učeničkog razumijevanja zakona očuvanja energije. Grupa također proučava učinkovitost različitih reprezentacija fizičkih koncepata, poput stupčastih dijagrama energije i dijagrama sila.
Projekti
- 2018-2023: Utjecaj uključivanja učeničkih istraživačkih pokusa u srednjoškolsku nastavu fizike na razvoj znanstvenog zaključivanja i konceptualnog razumijevanja, INVESTIGATE, IP-2018-01-9085, Hrvatska zaklada za znanost (voditeljica: Maja Planinić)
- 2013-2014: Istraživanje studentskog razumijevanja grafova u fizici i matematici, 202667, Sveučilište u Zagrebu (voditeljica: Maja Planinić)
- 2007-2014: Edukacijska istraživanja u fizici i matematici, 119-0091361-1027, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (voditeljica: Maja Planinić)
ČLANOVI GRUPE
izv. prof. dr. sc. Maja Planinić
doc. dr. sc. Katarina Jeličić
dr. sc. Karolina Matejak Cvenić, viši predavač
Petra Plavšić, univ. mag. educ. phys. et inf.

Pristupačnost